Alla inlägg under september 2012

Av Ina - 18 september 2012 20:24


var och shoppade förra veckan, kom hem med en hel del! =)

hittade linne, tunika, 2 basiclinnen att ha under, skor. Kom på att jag MÅSTE köpa nya "fin" byxor, använder det ganska mycket på kalas och fest men nu börjar de jag har bli slitna och vissa är för små...

Alexander ville gärna prova mammas klackskor!

   

Av Ina - 18 september 2012 20:22


Fick många buskar i present när jag fyllde år, nu är de i pallkragarna, kanske inte jättesnyggt men vad ska man göra när man inte kan gräva, tror det kommer bli jättefint till sommaren då allt blommar! Har tryckt ner lite lökar också...


   

Av Ina - 15 september 2012 22:17


Det var en väldigt känslämässig dag då farmor skulle begravas. Jag har inte haft någon kontakt med henne de senaste åren då hon bodde på demensboende. Jag visste hon hade det bra där och det är en del saker som hon gjorde när vi var barn som ännu sticker i mitt hjärta, hon sårade mig. Men hon var ändå min farmor så jag gick på begravningen. Själva begravningen var fin men prästen bedrövligt tråkig! Finns tydligen bara en präst i Hällaryds församling, han vigde även Mia och Gotte och döpte deras barn...han är sååå trist!

Efteråt körde vi till min fastr och åt smörgåstårta, även om det var begravning tyckte jag det var roligt att träffa kusiner och farbröder/faster som man knappt träffa annars, tycker det är väldigt tråkigt då vi har barn i samma ålder de hade kunnat ha roligt ihop!

Efter några timmar körde jag hem och hämtade barnen. Hade anmält mig till en fest på jobbet så från sorg blev det party! Jag och Thina tog bussen in till stan, delade på en lite flaska vin i bussen...

Vi skulle vara på den nya resturangen Sjörök som ligger precis när man kommer in till K-krona vid hamnen och vattnet! Jättefint och så god buffé!!! MUMMA!

Jag, Thina och Anna delade en flaska vin till maten, det blev mycket fina tal till Bengt som är/var vår överläkare i lungmedicin, han ska flytta till Stockholm. En fin människa med hjärtat på rätt ställe!

Vid 22tiden började de flesta dra sig hemåt men inte vi, när kl var runt 23.30 gick vi till Stars and Stripes och dansade!! Riktigt roligt men oj vad ont i benen och fötterna jag fick! Men det får det vara värt!

2.30 var jag hemma och somnade som en stock! Gick upp vid 09tiden. Har mått riktigt bra idag ganska trött dock!

Vi har myst här hemma efter alexander sovit körde vi till Wämöparken för lite rastning av barnen, det var barnloppis där också men hittade inget speciellt. Träffade även Fia, simon och elias.

Hem och laga mat, barnen var trötta efter all lek. De somnade ganska fort!

Roger och jag har kollat på den nya Snövitfilmen, väldigt lång! Hyfsat bra...nu är det dax att lägga sig, imorgon är det kalas för Leo och Hugo och Lukas...så det blir en kalasdag! =)


natti natti

Av Ina - 8 september 2012 07:54


Lite småfix kvar men i stort sett är nu vår altan inglasad och vi är sååå nöjda! Ska bli så mysigt nästa vår att få köpa lite saker att ha tex gråa altanmattor så inte barnens leksaker ramlar emellan spjälorna, krukor och ljuslyktor, rullgardiner. känns riktigt bra! =)

Av Ina - 8 september 2012 07:34


Redan september och man känner redan att det är lite kyligare i luften men vi hoppas på fina dagar!!


Denna månaden är en kalasmånad för oss, har 1-2 kalas varje helg. trevligt att träffa alla! =)

Vet dock inte hur vi ska göra med alexanders kalas funderar på om vi ska dela upp det på 2 dagar då vi blir så mycket folk, tror de flesta kommer....vi får se ordnar sig nog! vår lille kille 2 år! Han börjar bli så stor, pratar inte så mycket men försöker och vi förstår oftast vad han vill.

Av Ina - 8 september 2012 07:23


Oj så snabbt dessa lediga dagar går, man hinner inte riktigt tänka på att man är ledig det är fullt ös med barnen!

Tisdagen var vi bara hemma, kommer knappt ihåg vad vi gjorde. myste! =)

Onsdagen körde vi till Asarum för att hälsa på Sabina och hennes barn, så roligt att äntligen träffas! Mys flera timmar och barnen lekte bra!

Efter lek, fika och prat körde vi till mamma där vi fick kvällsmat! Barnen somnade ganska snabbt och jag och mamma kollade tv...vi hade även det håriga barnet hos oss= syrrans hund

Torsdagen körde vi in till K-hamn, gick inte speciellt bra, hanna var så trött och gnällig bara och bråkade men jag fick med mig 2 tröjor hem och skor till barnen, fick inneskor på köpet då WalkOn hade erbjudande. Köpte dyra höstskor till barnen denna gången inte Kavat, Viking eller Ecco men ett märke som ska vara likvärdigt och så var de Goretex så de ska klara lite fukt! tror de blir bra men det är inte lätt med en trött och sur hanna att prova skor men nu har de skor iallfall....

Hem till Mörrum igen för lite lek på lekplatsen, ut med vovven och mat igen sen körde vi när barnen skulle sova, de somnar ändå i bilen och denna gången gick det bra att lägga dem.

Fredagen lekte vi med Anna och Hilma, jätteroligt men barnen var lite klängiga, lagom tills de skulle köra hem lekte de bra...På kvällen kom Mattias och Barbara hit och åt mat och pratade, packade på henne mina mammakläder så skönt att bli av med dem! Hon har en liten söt mage och är inte alls svullen i ansiktet, blir nog en liten bebis där. Roligt att träffa dem också! På kvällen var man ganska trött efter en fullspäckad dag, fått sova HELA natten till kl 5.60 Det är lyx för oss!

Lördag idag och fullt ös även denna dag, frukost, Bamsegympa, lite plock innan jag och roger ska jobba så barnen ska vara hos grannen Ewa några timmar, toppengrannar!

Imorgon är det jobb även då men eftermiddagen är obokad, är det fint väder får man nog dra upp lite ogräs.

Ovido - Quiz & Flashcards