Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Måndagen=roadtrip

Av Ina - 24 maj 2011 20:28


Kl 06 gick vi upp för att förbereda pannkaksrullar och tunnbrödsrullar.

Det kändes konstigt att sova hos mamma utan barnen, vakna vid 03 och tänkte: men det är ju ingen som kan skriva, jag somnar om! haha och det gjorde jag snabbt! Kände mig ganska pigg när syrran hämtade oss vid 7.30

Vi var uppe i Ullared vid 10.30 hittade till och med en parkering i den nedersta, närmsta parkeringsplatsen.

Jag blir helt yr när jag ska försöka titta överallt, kan ju missa något...jag styrde stegen mog damkläderna då mitt klädförråd stod högst upp på listan. Hittade 3 byxor, 1 jeanskjol, leggings, 2 toppar, en Softshell jacka, sommarklänning, strumpor och trosor men INGA BHar och det behöver jag verkligen!! Typiskt!

Var inne i provhytten 4 ggr...=)

Sen gick jag til barnkläderna, där hittar man ju alltid något, till mina barn som INTE behöver några kläder. Hanna fick en klänning, leggings, tunna jeans,topp mimmi och Alexander kortärmad body med Blixten, långärmad body med Blixten och Barbapappa, piketröja med Alfons och en t-shirt med Musse, tunna jeans, 2 par joggingbyxor, skjorta men inga shorts tyvärr...vill ha några "finshorts" till alla sommarkalas.

Roger fick kalsonger och en Softshelljacka (han har mer kläder än mig så jag gick inte ens in på herravd annars brukar de ha mycket fint!)

Sen fikade vi och det var behövligt! Det har blivit toppenbra med det nya planet där resturanger finns, man sätter sin kundvagn på en parkering och sen åker man upp ett plan till där resturang, fik, toaletter, frisör, skötrum och amningsrum finns. Var jättefräscht!

Sen var det mer shopping, leksaksavdelningen såklart! Köpte en STOR hink med LEGO, en ny kaffebryggare till H (hon älskade den gamla men den gick tyvärr sönder) frisbee med Hello Kitty, tror inte jag köpte så mycket mer där...fanss ju massor men jag gick till inredningen istället....ojojoj så mycket fint!

Köpte några lyktor, ram där man kan sätta 5 bilder i, servetter, ballonger, handdukar. där hade man kunnat handla MYCKET, de har jättefina lampskärmar tycker jag...

Så denna dagen gick på lite mer än vad jag hade trott men så är det väl alltid när man är på GEKÅS. Trötta och hungriga men väldigt nöjda gick vi och åt middag innan vi körde hem, jag höll på att glömma min väska inne på toaletten men som tur var kom jag på den..

var hemma vid 21...

 
 
Ingen bild

Jeanna

25 maj 2011 15:22

Vad kul att ni kom iväg! =o)
Tycker allt att du får ta och lägga upp lite bilder på dina inköp.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards