Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Ina - 10 juli 2011 21:16


Roger masade sig upp strax efter 15.30 och då var jag jättetrött! Men Hanna ville så gärna åka karusell så jag bytte om lite snabbt och sen körde hon och jag till Ronneby. åka karusell och äta karamell sjöng hon på i bilen! =)

Och det gjorde vi, hade jättemysigt. har ju varit så fint väder idag även om det blåst här.

Trodde hon skulle vara trött ikväll men hon somnade nu i vår fotölj så roger bar ner henne...så trött var hon!

Imorgon händer inget speciellt, på tisdag har jag ingen bil så om någon vill komma och leka har vi inget bokat på hela veckan! =)

Av Ina - 10 juli 2011 12:54


I fredags var Anna och Hilma här och lekte. tjejerna lekte inte så bra som de brukar men de var nog trötta båda 2...

Sen på kvällen blev vi inbjudna till våra grannar på fisksoppa, så underbart gott!

Och några glas rödvin på det...=)

Roger blev ganska dragen och jag blev lite lullig också...kunde inte sova så bra så lördagen var väl ingen vidare bra dag, hanna var helt "galen" hela dagen. lyssnade inte, bråkade och tjatade och alexander gnällde och var tråkigt på det viset...roger jobbade också så man var helt själv...

Vid 16.15 körde vi till Asarum för Susannes kalas, där fick vi nachotallrik...mycket mumsigt och bababcheesecake som tyvärr smälte bort men den var god ändå!

Emellanåt var det barn överallt, stora och små om vart annat...=)

Vid 21 tiden åkte vi hem trötta allihopa

Av Ina - 10 juli 2011 12:47


Idag är det inte mycket med familjen, barnen och roger är förkylda och ni vet ju hur sjuka karlar är...han har även ont i örat och huvudet sa han. sa till honom att ta en Alvedon och sen lägga sig och vila. tror även det är allergi....Han var duktig och dammsugade och tvättade bilen imorse, det var behövligt då det såg ut som ett grustag i bilen...

Jag har börjat göra iordning vår "trätrapp" eller box eller vad man nu ska kalla det...har tvättat av den och ska olja den så den håller lite till....men fy vilka STORA äckliga spindlar det var under den!!! Fick verkligen bita mig i läppen för att inte skrika, hanna säger mamma jag tycker om spindlar...mmmm säger jag och sprutar bort dem med vattenslangen....=)


Solen skiner men det blåser ganska mycket idag, på vissa ställen blir det lite ruggigt...svårt att klä barnen då de är förkylda....


Hade tänkt att åka till Tosia idag, det är ju halva priset på karusellerna men vi får se hur det blir...beror på om roger känner sig bättre!

Ovido - Quiz & Flashcards