Alla inlägg under maj 2011

Av Ina - 9 maj 2011 18:54


Då var det dax för den årliga marknaden i Mörrum...den som funnits sen jag var liten, dock har den blivit mindre men ändå vill man gå en runda. Nu när man har barn gör man det för deras skull. Imorgon ska vi träffa moster och kusinerna för en runda, kanske blir det lek på deras lekplats...får se vad dagen har att erbjuda...=)


Av Ina - 9 maj 2011 18:39


Alexander var orolig inatt, varit vaken den del...hjälper inte att ge honom fullkornsvälling, han vaknar ändå!

Men vi la kvar i sängen till 7.30...nice Sen åt vi frukost i lugn och ro...har inte gjort något speciellt idag, passade på att planera mina tomatplantor i större krukos när alex sov...

Karin ringde, Max ville leka med hanna men hon är ju hos mormor...men kag och alex gick dit-hon bjöd ju på kaffe! Jag hade renst ut lite kläder som inte passade och hon är väldigt smäl så jag tänkte hon kanske kunde använda dem...

Så vi satt i solen och drack kaffe, mys det!


Ikväll har roger, jag och alex tagit en kvällspromenad och ätit glass.

Så underbart väder! Jag blir så sugen på att vara ute i trädgården och dona, har inga blommor att plantera...får köpa fler snart och lite nya krukor...får se om jag kan få ihop pengar till allt, ska ju till Gekås också...

Av Ina - 7 maj 2011 09:20


Tidig morgon, vi åt frukost redan kl 07 för roger var hungrig...

Alexander och roger ligger och sover, hanna tittar på tv och jag sitter här...

Solen skiner, kändes ganska varmt ute idag! det gillar vi!

Roger ska jobba några timmar sen ska vi köra till fam Ahlér i Asarum,inviga deras altan med grillning...=)

På den altanen har man suttit många kvällar och snackat...innan cyklade vi ju dit....

ja allt förädras, man gifter sig, flyttar får barn...vissa har man mer kontakt med andra mindre...det är väl så att bli äldre antar jag...

Imorgon ska Stefan och Roger till Jönköping på mässa, jag och barnen hänger i Mörrum. Hanna ska vara hos mormor till tisdag då vi kör dit igen för då är det marknad och vi ska träffa syrran...

Av Ina - 7 maj 2011 09:14


Första gången man körde dit, det var ganska lätt och hitta...tyvärr glömde jag kameran...får ta bilder nästa gång!

Anna och Hilma bodde jättefint, hade ett stort fint trädäck som var mot vattnet, glittrade så vackert i solen...love!

Tjejerna lekte så bra och alexander skötte sig också, han gillade att gunga!

Solen sken men det var ändå kyligt, så svårt att klä barnen! Hanna var hostig och tycker hon har blivit lite mer...

hade så ont i huvudet när vi kom hem och hanna bråkade en del så kvällen blev väl sådär mysig...båda barnen somnade kl 20 och då kollade roger och jag på film somnade nästan jag också i fotöljen, så otroligt trött! Undrar när man ska få känna sig pigg igen? =)



lek

Av Ina - 4 maj 2011 21:45


Imorgon ska vi träffa några av mina jobbarkompisar med barn och på fredag ska vi ut till Hästö för lek med Anna och Hilma, jag har lärt känna många nya härliga tjejer genom mitt jobb. Vi är ju många som är i samma ålder och fas i livet...Verkligen roligt men emellanåt svider det lite extra när jag tänker på alla härliga människor på medicinavd 9 där jag började!


Pratade med en tjej som fick barn i samma veva som jag fick Hanna (vi var några stycken på jobbet som fick nån månad efter varandra), vi har inte pratat eller träffats på länge! Vi har börjat jobba, de har flyttat och jag fått alexander...men snart ska vi träffas! Nästa vecka och det ska bli så roligt! Blev så glad när jag fick sms:et att hon fortfarande vill träffas! Värmde lite extra!

Och så roligt att de ska snart få en lite familjemedlem till även om hon mått så dåligt men vi hoppas det går bra nu! =)

Av Ina - 4 maj 2011 21:38


Roger kom hem med en present till mig, älskar att få presenter men blev lite paff...har ju gnällt en del att vi inte har några pengar eller jag inte har så mycket pengar...min man unnade mig en dyr presnet (som han brukar) det är ju han som köpt alla mina kameror och jag fick ju en tv i present förra året


denna fick jag: En ny Olympus kamera med stor skärm för att se bilderna bättre, bättre zoom, kunna filma i HD...Ska testa den mer imorgon när det är ljust och barnen är vakna...=)

älskar dig verkligen Roger!

 

Av Ina - 4 maj 2011 21:30


värmen hallå, var tog du vägen?!?

Fy så kyligt det varit idag och så regnade det...gillar vi inte!

Idag har det varit en skrik och gnäll dag...jag har varit trött, utmattad...mensen kom igår och då blir jag alltid så TRÖTT! skulle kunna gå i ide de dagarna den pågår...Hanna har varit gnällig...jag AVSKYR gnäll! Hon gnällde över ALLT...suck!

pappa var här och lekte lite med barnen men hjälp blir det inte...

Vi köpte pizza till kvällsmat, hade inget roligt hemma...ska handla imorgon innan jag ska på massage...


Av Ina - 4 maj 2011 21:18


Pratade precis med Emma, jag skrattade en hel del för varför är man så nervös inför sitt bröllop egentligen? Emma är som jag var, vill att allt ska bli perfekt men även de har en del svarta moln över sig...och varför är det så? varför ska alltid folk lägga sig i vissa saker som bara brudparet ska bestämma? Åsikter kan man väl ha men...

Emma frågade massor om hur vi hade det så det var fler än jag som inte kom ihåg något (Emma och Lisa var ju toastmadams så de hade fullt upp med festen!)

Men det var VÄLDIGT roligt att prata med henne, gör ju det för sällan! Blir kanske mer nu inför bröllopet...

Undrar vad man ska ha på sig?!? Har ju x antal månader att förbereda mig och det kan behövas! Kanske man kan komma i lite bättre form också, sommaren rör man ju på sig mer...

bröllop i höst och bröllop nästa sommar! Härligt!

Ovido - Quiz & Flashcards