Alla inlägg under maj 2011

Av Ina - 3 maj 2011 21:14


Alexander har börjat bli mycket gladare, två tänder har kommit fram och han springer omkring i sin gåstol, den gillar han skarpt! Då kan han följa efter både mamma och syrran...det blir ganska trångt i Hannas rum med gåstolen också men alexander får alltid vara med och leka, nån gång har jag gått utan honom då har hanna hämtat honom om han inte kommit efter oss...=)

Roligt när de kan leka lite ihop!

Han skrattar ofta och "fiser" med tungan, ibland låter det som han säger hej...Han har börjat göra mycket ljud...så mysigt!

Ska köpa fullkornsvälling och testa om han blir mer mätt om natten på det så kanske kanske man får sova lite mer snart...det kan behövas!

Han äter duktigt, blir att köpa hem många burkar då jag inte hittat motivationen att göra egen barnmat, försöker ta av vår mat...barnmaten är ju ganska dyr...

Av Ina - 2 maj 2011 21:44


Jag och Roger har köpt biljetter till festivalen här på ön, september kommer ju dit och eldkvarn! 16 juli!

ska bli roligt!

Ficke en förfrågan från en jobbarkompis om de fick tälta i vår trädgård då, kommer nog bli livat här den helgen!

Mamma & syrran- ni är barnvakter va?!?   


www.hasslofestivalen.se

Av Ina - 2 maj 2011 21:34


jag bara älskar OST, detta är ett måste i mitt kylskåp! Bästa pålägget enligt mig...

var och handlade för nån vecka sen och skulle då ha...ost, tänkte nu ska jag testa någon annan köpte då en mellanlagrad...mums tänkte jag!

Öppnade den dagen efter och höll på att trilla av stolen!!! Den luktade som ett helt fotbollslags strumpor som legat några månader...FY vad det luktade! Hanna höll på att kräkas vid frukostbordet, den smakade bättre än vad den luktade...men man var inte precis sugen att äta den när man tog ut den ur påsen...så det blir den "vanliga" osten nästa gång!!!  

Av Ina - 2 maj 2011 21:31


ÄLSKAR detta tema! Är så nöjd med mitt eget, jag ler och bara myser när någon säger att de ska gifta sig...

Och nu ska några av mina kära vänner göra detta underbara! Så om vi blir inbjudna får vi gå på ett till hösten och ett nästa sommar!

LOVEly!

Av Ina - 2 maj 2011 21:26


Fy vad kallt det varit idag!! Gillar vi INTE!

När jag lämnat Hanna på dagis körde jag och min följeslagare till Lyckeby, körde inom Fia och lämnade lite saker jag lånat stort tack! Fick även kaffe! Mycket trevligt och gott!

Var på Apoteket och köpte på mig lite goa krämer, på ÖB, Kappahl köpte jag en solhatt till Alex, Lindex fick ett besök men "hittade" inget...eller hur hade kunnat köpa MASSOR...sen hem...

Eftermiddagen spenderades hemma hos dagiskompisen Ludvig...han var inte riktigt på humör idag för han tyckte inte jag skulle fika med dem...barn är roliga!

En mäklare har varit hemma hos oss idag för att värdera huset så att vi kanske kan skriva om lånen och få bättre ränta...vi får se vad han kommer fram till, vi har ju gjort en del...skulle dock vilja göra så mycket MER!!!

Av Ina - 2 maj 2011 21:24


att vi skulle vinna några tusen så vi kunde köpa alla möbler vi behöver för att få ordning i detta hus!! Eller ännu bättre något av byggprogrammen kan komma och hjälpa oss med förvaringsproblemet!!!


snälla, snälla!!

Av Ina - 1 maj 2011 21:09


7-14 spenderades på jobbet, när jag kom hem fyllde vi barnen med mat och lämnade in dem till våra underbara grannar för lite passning medans vi hämtade reclinerfotöljerna i Holmsjö (tog 40 min att köra dit med släp) Har aldrig varit på det hållet...Men mysig att köra iväg själv med mannen.

Fotöljerna var jättefina och vi fick även hjälp att bära ut dem, vilka snälla människor det finns!

Barnen hade haft det jättebra men var hungriga så alexander skrek en del när vi kom in till oss, hanna ville inte sova så kvällen har varit lite stökig.

Vi är båda ganska trötta så jag tror nog vi lägger oss snart...


Fotöljerna var jättesköna att sitta i!

Av Ina - 1 maj 2011 21:04


Helgen har spenderats på jobbet, det har varit en bra helg! Beror ofta på vilka man jobbar med...men även på hur dåliga patienterna är såklart...

Valborg firades med syrran och barnen (tonåringarna) och mamma. Tyvärr fanns det ingen eld som vi kunde titta på, väldigt synd att det försvinner! Kommer ihåg när jag var liten och vi var på Bolsberget och tittade på en jättestor eld...

Syrran hade hundarna med sig så Hanna ville träna med dem...hon är så rolig när hon försöker träna med dem som syrran gör...det var roligast att ge dem kattmat som belöning...

Vi hade en mysig kväll tyvärr var det ganska kallt, blåste mycket.

Vi ringde även på 2 reclinerfotöljer som vi hittade på Blocet, såg jättefina ut på bilden så de ska vi hämta imorgon.



Ovido - Quiz & Flashcards