Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

Ny bil

Av Ina - 5 juli 2011 21:31


Visst hade det varit häftigt att någon gång köpa en hel splitterny bil...tycker jag iallfall!

Roger kom hem och la fram ett erbjudande Ahlberg bil hade nu till augsuti, att man får 30 000 för sin gamla bil (den måste vara minst 10 år) och vår Clio är 11 år, den börjar bli lite risig, avgassystemet kan rasa när som helst, styrleden låter konstigt, vi måste köpa nya däck...alltså lägga en hel del pengar på en så gammal bil...

Så vi funderar på att skaffa oss en Renault Megane Sport, miljöbil, diesel, med dragkrok, 5 års skattebefriad, gratis parkering pga att det är en miljöbil....

Vi kan ju sälja vår Laguna och köpa en nyare liten bil, då har vi ju en bil som komemr hålla länge om vi köper en ny!

Pratade med svärfar som köpt en hel del nya bilar...Han tyckte det lät bra...jo det är ju det det gör men är det nåt som tillkommer...jag är väldigt misstänksam när det kommer såna här bra erbjudanden....låter för bra för att vara sant...

Vi kommer diskutera detta lite mera...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards