Alla inlägg den 7 april 2011

Av Ina - 7 april 2011 21:21


Stormigt värre! Hade det inte blåst så hade det varit jätteskönt!

Gjorde inte så mycket idag, kl 13 var jag på utvecklingssamtal på dagis. Eva tyckte hanna var duktig, motoriskt bra, hjälpsam, visade känslor både ilska och empati och var väldigt social...haha det är min tjej det!

När vi kom hem var vi ute en stund, det var inte kallt även om det blåste rejält...fick plocka in grillen och locket till sandlådan. Hanna strang över till grannarna och lekte med de stora killarna en stund...det var roligt att lyssna på henne, killarna tyckte nog det var lite jobbigt men de var så snälla vid henne...


Av Ina - 7 april 2011 09:32


idag ska jag ha utvecklingssamtal med Hannas fröken på dagis...det blir en ny som inte träffat Hanna så mycket så det ska bli intressant vad hon har att säga...

Av Ina - 7 april 2011 09:27


Linda och barnen kom igår eftermiddag. Roligt att träffa någon och prata har bara varit hemma själv nu när alexander varit sjuk.

Men dagen blev väl lite sisådär, julia var ganska bråkig och trött efter att ha varit på dagis och hanna var inte mycket bättre även om hon varit ledig och sovit en stund hemma...

Småkillarna skötte sig faktskt bra...=)

Men vi fick i oss både fika och kvällsmat, julia fick ett bryt vid kvällsmaten men åt lite när hon lugnat ner sig, hanna fick ett bryt när vi var ute och inte fick låna julias cykel...ja dessa småtjejer! hahah ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta....ofta är det bryt om så löjliga saker att jag måste skratta lite åt hanna (jag vet att man inte ska göra det men...) hanna blir skitsur och säger skratta inte åt mig...

hanna blev JÄTTEsur på mig när jag hämtade fel pixiebok...ibland blir man bara så trött!

Av Ina - 7 april 2011 09:24


Alexander har ingen feber mer men är ändå lite gnällig. Natten har varit sådär, jag känner mig jättetrött! Kanske för han fick sova jämte mig och då har jag svårt att somna om...?!?

Undrar när man ska få sova? Vi ger honom ibland både gröt och välling på kvällen ändå vaknar han på natten...han borde ju bli mätt...

Ska börja igen med att göra mat till honom, gjorde inte det när han var sjuk...Han är inte jätteglad i burkmaten, gav honom kalops...ingen höjdare tyckte han. Hanna gillade också mer den hemmalagade maten...

Ovido - Quiz & Flashcards