Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

ingen sömn alls...

Av Ina - 30 augusti 2012 21:51


Hade barnen uppe lite extra för jag hoppades att de skulle sova lite längre då vi varit lediga idag...men nix pix! Alexander vaknade vid 03 tiden och skulle INTE somna om och jag vägrade ta upp honom till oss, får ingen sömn om han ligger mellan oss då han älskar pilla i mitt hår eller dra...och jag är ömhårig...tja man får inte så mycket sömn om man säger så...

Så kl 3.40 vek jag tvätt medan sjag väntade på att han skulle somna....jag vann tillslut men till vilket pris? Ingen sömn alls kändes det som, var så trött när barnen kom in till mig...inte alls på humör om man säger så!

Kl 09 skulle vi vara hos tandhygnisten så vi fick skynda oss på morgonen, vi kom ändå i tid....först hanna sen kunde hon ta alexander ocksp, slapp vi köra dit en gång till verkligen toppen! Deras tänder var fina och inget att anmärka på...skönt det då det är en kamp med alexander och ibland med hanna när man ska borsta deras tänder...

Hemma igen 9.40 strålande solsken så jag ville vara ute lite, passade på att ordna med häcken vi gjort iordning eller ska fixa med snart...kratta lite och dra bort ogräs alexander skrek hela tiden medans jag gjorde det och hanna bröt ihop för jag skulle slänga ogräs med gula blommor, de skulle hon ha och sätta i vatten så de står nu på vårt köksbord...

Tillslut gav jag upp och gick in och började med lunch, barnen skrek båda två...Pappa kom vid 11 tiden då var lunchen i full gång, mat och sen lägga alexander efter att slängt in hanna på sitt rum...suck!

Och ont i vä handled har jag också, hade det är jag vaknade och det gör riktigt ont när jag vrider den, känner mig stel...

Roger kom hem vid 12 han hade ont i ryggen och hade knappt sovit något han heller...mys att få ha honom hemma då vi inte ses något imorgon när jag ska jobba och shoppa lite...=)

Regnat HELA dagen, skittråkigt och så har man varit jättetrött...mycket tv har det blivit för barnen...vid 18.30 gick jag och hanna och köpte mjölk då var det äntligen uppehåll!

Hoppas det inte regnar imrgon då roger och hans pappa ska bygga på altanen, sätta dit fönstrerna! nice!


ska vara på jobbet hela helgen, ska ändå hinna med att gå på kvartersfest...ska bli spännande!

Sen är jag ledig 4 dagar nästa vecka, det ser jag fram emot! Då ska jag och barnen köra till Asarum för att träffa Sabina och hennes fina barn, sabina som jag jobbat ihop med och fick barn nästan samtidigt med. ska bli så roligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards