Alla inlägg under december 2007

Av Ina - 25 december 2007 14:50


 tillbringade vi i Brinkamåla. Vi åt och drack även där en massa gott och tomten kom även dit, måste ha varit väldigt snälla!

Fick ett nyckelskåp, Epsrit tröja och sockar, 2 korgar att ha saker till bebisen i,  ett svart halsband, handdukar tror inte jag gklömt något. Jättefina klappar! Tack alla!

Vi hade även tävling Deal och no deal, vi vann 10 kr, jag, Martin och Johan.

Sen spelade vi klappspelet, man slog med tärningar och de tillsammans skulle bli 15 så fick man ta en paket. Det var roligt!

Satte även ihop våra fina vagn, tyvärr fanns det inga hjul till den så vi kunde inte ta hem den... 

Av Ina - 24 december 2007 12:12


Firade vi då här på Hasslö...Vaknade ganska ok tid vid 09 men var jättetrött ändå, legat och funderat på allt som skulle göras och ändå var vi klara tidigt. Roger dammsugade och jag dukade ( roligt att änvända sitt finporslin), var inte så mycket mat som skulle förberedas eftersom vi hade delat upp vem som skulle ta med vad...

Hann inte se hela Kalle Anka för maten skulle förberedas och svärmor muttrade något att hon struntade i Kalle...tycker det är tradition att se den men men...förberedde maten istället. Usch så mycket man har ätit...känner mig illamående bara jag tänker på det....

Julafton blev bra, det enda missödet var att vi inte hade något tomteskägg till Sanna (vår granne) som skulle tomta utan det blev en nisse iår men Hugo och Lukas brydde sig inte de var så uppe i julklapparna! =)

Och det var ju huvudsaken att de var nöjda!


 


Av Ina - 23 december 2007 12:18


Mamma och pappa var här och åt lutfisk, misslyckades dock med det mesta den dagen men de fick sin lutfisk även om det mer såg ut som mos...=)

Vi spelade spel och åt en massa även då...hade väldigt mysigt!

Vi fick en fotölj, en röd filt och ett ljusträd.


 

Av Ina - 21 december 2007 21:12


Har sett filmen Amerikan Gangster...riktigt bra!!! Otroligt att han klarade sig undan så länge och ett + är att den är baserad på en verklig historia...

Rekomenderar den varmt! 

Av Ina - 21 december 2007 12:49


Då har vi äntligen tjaffsat färdigt var vi ska vara på julafton, det blir här hemma..Ska bli mysigt! Men svärmor är inte glad, hade väldiga problem hur hon skulle transportera maten och om hon skulle glömma något...jaja dessa mödrar! (undrar om man blir likadan???) Glömmer man något är det väl inte hela världen har ju så mycket mat ändå...


Av Ina - 21 december 2007 12:45


Har fått MASSOR av julkort och inte skickat ett enda. Sagt till många att inte skicka några men ändå gjorde de det, känns så dumt men nästa år lovar jag att alla ska få!!! LOVAR!!! =)


Av Ina - 18 december 2007 10:06


Jag älskar verkligen julen och allt som hör till men denna julen känns inget vidare...Det känns som alla är sura på mig för vi inte kan bestämma var vi ska vara, är dock höggravid men det känns inte som vissa tar hänsyn till detta utan vissa bestämmer över huvudet på mig vad som är bäst för mig...(kommer få så mycket skit för detta)

Kanske är jag just nu lite ego men vadå? Det är 2,5 vecka kvar tills bebisen är uträknad...känns som det är lite lättare för vissa att köra hit istället för att vi ska köra...och så har vi vårt hus, hade gärna velat fira jul här någon dag just för att vi nu har plats...nej inte någon respons alls! Är väldigt nere just nu och är inte alls på humör...


Av Ina - 16 december 2007 14:12


VILL ÖNSKA ALLA ER SOM LÄSER EN RIKTIGT GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!


 

Ovido - Quiz & Flashcards