Alla inlägg under januari 2008

Av Ina - 4 januari 2008 10:54


Idag fyller mamsen 60 år...det blir fest ikväll verkar inte som bebisen vill komma idag heller så vi åker till Mörrum i eftermiddag. Johan och Nellie är här också, de spelar Wii med Roger...ska gå och köpa några goa kakor på Doppet sen, ser kallt ut även idag men ingen snö...


Fick vår fina vagn igår! Den är verkligen superfin! Tack Håkan och Susanne! Ni är verkligen snälla! 

Av Ina - 3 januari 2008 14:44


Idag blåser det som attan, fy f-n va kallt det är ändå gick vi ut och slängde sopor...duktiga vi är! =)

Blåste bort till Mattias och Barbara oxå en stund...Man blir alltid så välkommen när man kommer dit av Wilma, deras boxer...hon bara ÄLSKAR mig...blir helt galen när hon ser mig...heheh trevligt att vara omtyckt!


Nu väntar vi på Brinkamålafamiljen men de kanske inte kommer...snöar visst mycket därborta...=)


Och jag väntar spänt på bebben...kommer skriva en massa om det nu sista dagarna...ska nog bädda vaggan i helgen...


bild på magen








Av Ina - 2 januari 2008 13:38


Idag har det snöat men tyvärr så lägger det sig inte, blir bara slask...synd hade varit mysigt med riktig vit snö som knastrar under skorna...=)


Har idag varit hos BM igen, fick en extra tid pga mitt blodtryck var lite högt. Det var det även idag men hon sa att vi inte kunde göra så mycket åt det nu när jag är så långt gången...bara jag och bebisen mår bra och det gör vi!

Kommer även att få lämna utinprov varje besök, har bara 1 kvar på måndag om jag är hemma då...har planerat in lite denna veckan, känns bättre...

Ikväll kommer lillebror och Lisa, imorgon kommer syrran med familj barnen ska sova över och på fredag är det mammas 60 års kalas... 

Av Ina - 1 januari 2008 11:21


Vi hade gett oss in på att göra potatisgratäng och baconlindad fläskfilé. Jag vet ju att Roger alltid lyckas med maten men potatisgratängen såg ut som mos när vi satte ine den men GUD så goood den blev! MUMS! Och jag som bara älskar denna rätt och jag har en hel form till middag idag! lycka!!! =)

Våra grannar Sanna, Daniel, Saga och Leon tyckte också maten var god, med 2 små barn var det full rulle hela kvällen...Daniel skulle också iväg och jobba men  00 slaget kom och vi skålade i päroncider...

Och min tanke var: Yes jag klarade det! Nu kan jag börja springa i trappan...=)

Nejdå bebben kommer när den vill...undrar när bara...???  Ska till BM imorgon och kolla blodtrycket och lämna urinprov igen...sen får vi se... 

Av Ina - 1 januari 2008 11:18


Det är nog många som har avgett nyårslöften, jag gjorde inte det. Har en stor sak framför mig ändå: att bli mamma! Vilket är en otroligt otrolig känsla, älskar min stora mage just nu...men otroligt skrämmande också...


Och många ligger nog ganska bakis hemma i sängarna nu...ganska skönt att må bra, har inte sovit så mycket dock...jaja idag händer inget utan det ska bara slappas hela dagen!!! Gött!!


Ovido - Quiz & Flashcards