Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Ina - 12 januari 2008 18:44

Av Ina - 12 januari 2008 18:32


Det var skönt att komma hem men såklart en stor omställning att få en bebis med sig hem. Har förtvivlat letat efter bruksanvisningen men har inte hittat någon...=)

Hanna har varit duktig inatt ätit massor och sen sovit 4 timmarspass, inte dåligt!

Idag har hon haft premiärturen i den fina vagnen. Hon somnade och sov 1,5 timme så kanske hon kan göra det inatt också. Hon gillar att sova på mammas och pappas arm, vaggan dissar hon totalt...=)

Idag var farmor,farfar och farbror inom en snabbis, de hade varit i K-krona och shoppat...Hanna fick massa fina kläder! =)

Imorgon kommer mormor och morfar...Det blir att boka in alla som vill hälsa på en varsin dag...fullt upp...=)


BB

Av Ina - 12 januari 2008 17:39


vi fick ett eget rum direkt när vi kom, vi var väldigt trötta!!!

Dagen efter hade man ganska kraftig träningsvärk och kände sig som man blivit överkörd av en ångvält...Hade väldigt ont i underlivet...

Är VÄLDIGT tacksam att jag hade Roger där, kunde knappt komma upp ur sängen...Amningen kom igång iallafall, Hanna var nöjd.

Tyckte personalen på BB inte hjälpte till eller informerade något alls, vi blev lämnade själva med vår nyfödda dotter...hörde att det var en barnmorska som informerade några nya som kommit några dagar senare...vi fick ingen info alls...men vi klarade oss, de fanns ju att ringa på om det behövdes.

Hanna var med om mycket på BB, de tog hörseltest, gulsot, PKU (de tar blodprov genom en ven på huvudet) hon badade för första gången, fotades på webbisarna. Har säkert glömt något...

Det blev fullt på BB så jag fick dela rum med Linda och Julia, vi hade gått på samma familjegrupp så det kändes bra..hade massor att prata om! Har bytt telefonnr och ska försöka träffas..kul när vi är i samma ålder oxå!

Och i fredags åkte vi hem. Det kändes skönt men konstigt!


(Ni som läser detta kommer avskräckas från att föda eller skaffa barn men tänk på att detta är min upplevelse och  alla är så olika!)

Av Ina - 12 januari 2008 17:22


Så har äntligen vår lilla tjej tittat ut...Hon var 52 cm lång och vägde 3445 kilo.

Vi trodde att det var en liten kille i magen, alla som såg magen sa att det var en typisk "pojkmage"...sån myt det är!!!

Vattnet gick den 6/1 när hon var uträknad men inga värkar. Vi åkte in till förlossningen för kontroll men blev hemskickade igen, var inget vidare! Rann fostervatten hela tiden, kände mig som en vattentank! Fick ny tid på måndagen, blev även då hemskickad hade värkar men de slutade så fort jag kom in...så de bestämde att jag skulle bli igångsatt på tisdagen men de hoppades på att värkarna skulle komma...det gjorde de men försvann igen...

7.30 var vi på förlossningen, droppet sattes kl 11.00 och Hanna är född 22.58

Vi hade toppentjejer som var med under hela förlossningen även om jag trodde den ena barnmorskan skulle knäcka mig på mitten... Hanna satt fast i mitt bäcken så när jag hade värk skulle hon "hjälpa" till genom att göra ett wrestling grepp, lägga hela sin tyngd och trycka till...trodde jag skulle gå av på mitten!!! De hjälpte även till med sugklocka.

Men det kändes inte som det hände nåt...men tillslut kom hon ut. Hon hade navelsträngen runt halsen och var väldigt trött så de gick iväg med henne direkt när hon kom ut. Roger följde med.

Man blev såklart orolig att det var något allvarligt men barnmorskan sa hela tiden att hon bara var trött...joo vad tror du jag var? =)

Jag fick ha henne en liten stund hos mig innan jag åkte ner till operation för att sys, sprack endel. Så Hanna har fått ett fint band med sin pappa!

Det tog nästan 1,5 timme men sen fick jag äntligen ha henne hos mig! Vilken lycka! Tänk att jag haft henne inne i mig!

Vi fick fina och goa smörgåsar på guldbricka...gissa om de var goa!! Man var lite hungrig..Sen kom vi upp till BB vid 03.00 tiden... 


Ovido - Quiz & Flashcards