Direktlänk till inlägg 12 januari 2008

BB

Av Ina - 12 januari 2008 17:39


vi fick ett eget rum direkt när vi kom, vi var väldigt trötta!!!

Dagen efter hade man ganska kraftig träningsvärk och kände sig som man blivit överkörd av en ångvält...Hade väldigt ont i underlivet...

Är VÄLDIGT tacksam att jag hade Roger där, kunde knappt komma upp ur sängen...Amningen kom igång iallafall, Hanna var nöjd.

Tyckte personalen på BB inte hjälpte till eller informerade något alls, vi blev lämnade själva med vår nyfödda dotter...hörde att det var en barnmorska som informerade några nya som kommit några dagar senare...vi fick ingen info alls...men vi klarade oss, de fanns ju att ringa på om det behövdes.

Hanna var med om mycket på BB, de tog hörseltest, gulsot, PKU (de tar blodprov genom en ven på huvudet) hon badade för första gången, fotades på webbisarna. Har säkert glömt något...

Det blev fullt på BB så jag fick dela rum med Linda och Julia, vi hade gått på samma familjegrupp så det kändes bra..hade massor att prata om! Har bytt telefonnr och ska försöka träffas..kul när vi är i samma ålder oxå!

Och i fredags åkte vi hem. Det kändes skönt men konstigt!


(Ni som läser detta kommer avskräckas från att föda eller skaffa barn men tänk på att detta är min upplevelse och  alla är så olika!)

 
 
antigone

antigone

12 januari 2008 18:42

Vid funderingar eller andra frågor gällande amningen så gå in på:
www.amningshjalpen.se Det är en kanonbra sida som jag haft mkt nytta av med alla mina fyra barn!

http://www.antigone.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards