Alla inlägg under februari 2008

Av Ina - 17 februari 2008 19:20


Usch idag är jag verkligen trött ( Hanna sov inte mycket inatt), pappa har varit här nästan hela dagen...vi har haft det trevligt, var inne i K-krona på Slottsbacken och shoppade lite...Hanna gillade inte att shoppa idag och på kvällen har hon varit som hon brukar...gnällig...tycker det är väldigt jobbigt, försökte lägga mig och vila men då börjar hon alltid att skrika...det är precis som hon känner på sig att mamma ska vila...fick ett nervsammanbrott och började gråta...känner mig som världens sämsta mamma just nu! men alla säger att så är det att ha småbarn jo visst men hela tiden?Hon är bara 1 månad och längtar redan efter jobbet ibland...alla säger att man ska njuta av att vara hemma...det gör inte jag..hemskt va?!? Älskar min lilla Hanna men just nu tycker jag hon är väldigt jobbig och känner mig som en skit för att jag känner så...


Imorgon kommer mamma, då blir det lite avlastning...hon är oftast snäll när det är någon här...

På tisdag ska jag till doktorn och kolla om jag läkt som jag ska... 

Av Ina - 15 februari 2008 17:37


Hade varit så härligt att få sova, det är nästan det enda dagarna kretsar kring...Hanna sover, jag sover, Sessan sover....småbarnföräldrarnas största önskan kanske? =)

Har varit hos dsk idag och kollat upp prickarna Hanna har på kinderna...det var hormonplitor, ska smörja med bröstmjölk...Bröstmjölk är bra till allt...=)

Hon har gått upp bra, väger nu 5160...kan inte ha 50 längre och 56 börjar oxå bli för smått...


 Testade att ge henne lite ersättning igår för att se om hon sov bättre på det, hon vakanr på nätterna baraför att snutta, äter inte speciellt mycket...men hon vaknade precis samma tider som innan och ännu tidigare 5.30...försökte natta henne igen men låg 1 timme och donade i vagnen sen gav jag upp...usch! För tidigt för mig att gå upp men men...

Sov sen vid 11-14 ganska ok...=)

Och nu sover hon igen...Ska bada henne sen


Imorgon ska vi vara barnvakt till Leon och sen till mamma på middag...Söndag kommer pappa hit, då ska vi äta pizza...=) 

Av Ina - 14 februari 2008 18:17


Idag har det varit härligt väder, Hanna och jag har gått en runda vid havet...


Vi fick en underbar bukett från pappsen...Han vet precis vad hans flickor gillar! *ler* 


Hanna önskar alla en mysig alla hjärtans dag, såhär fin var hon idag

Många kramar till er alla


Av Ina - 13 februari 2008 15:36


Nu såhär på eftermiddagen skiner solen för fullt...Hanna och jag ligger och sover i sängen en stund, hon har varit lugn idag...Dagen har gått så fort...


Hoppas det blir fint väder imorgon! 

Av Ina - 13 februari 2008 12:00


Letade fram syrrans bärsele som jag hittat i mammas källare (hon hjälpte mig att sätta ihop den, svårt att veta vilket som är fram och bak ibland...)...satte Hanna i den och vips så sov hon...skrek lite först men sen kom hon till ro...verkar tycka det är ganska mysigt att ligga på mammas bröst och mamma tycker det är skönt att få händerna fria...bra uppfinning bärselen!!! 


Vår snälla granne Sanna köpte strumpbyxor till Hanna för 10 kr...billigt!

Alla är så snälla och köper massa fint! Hanna tackar!!! =)


Sänder en kram till min svägerska Lisa som snart ska ha barn. Hon mår inte så bra även om värdena är bra...Vila nu Lisa och bara ta det lugnt! 

Av Ina - 11 februari 2008 18:24


Idag har Hanna varit lugnet själv, vi har varit med moster och shoppat i K-krona...Vilken snäll moster Hanna har, skämmer bort henne massor...=)

Köpte en klänning med Nalle Puh för 40 kr och en pyjamas+en vit body...det finns alltid massor att köpa till min lilla snotta...

Hanna fick en bitring av sin snälla moster om det nu blir så igen som det blev igår...det var ganska jobbigt och idag är det tvärtom...konstigt! Men väldigt skönt! =) 

Av Ina - 10 februari 2008 15:39


kan en 1 månaders bebis få tänder?

ser ut som att Hanna börjar få... 

Av Ina - 10 februari 2008 15:37


får jag snart för Hanna är så orolig och skrikig idag+ att jag knappt sovit nåt på 2 nätter...vet inte vad det är med henne, kanske ont i magen...inget hjälper och hon vill inte sova...suck! Vill sova!!!

Är sååå trött! får inget gjort...känns som man bor i en bubbla...


Småbarnsförälderns vardag... 

Ovido - Quiz & Flashcards