Alla inlägg under april 2008

dyk

Av Ina - 7 april 2008 19:44


Idag dök Hanna för första gången, gillade det inget vidare..vi ska göra det varje gång som är kvar nu...får se hur det går...annars tycker hon det är mysigt

Av Ina - 5 april 2008 15:50


Livet förändras verkligen när man skaffar barn, man får mindre sömn, får inte gå på toa själv och tider ändras. Tycker personligen det är skönare när man träffas lite tidigare eftersom Hanna är glad och pigg då...på kvällarna är hon så kinkig och vid 19 somnar hon (oftast)och man själv är ganska trött...

Såklart är det mycket kärlek och lycka också med det lilla livet, vi har precis suttit och sjungt en stund.


Men när man inte har barn har man andra tider och ibland krockar det...

jag var oxå sån när jag inte hade barn men det är bara att acceptera att livet förändras ibland känner jag mig osocial..sitter hellre hemma på kvällarna framför tvn och slötitta...=) 


Kommentera gärna vad du tycker!


Av Ina - 4 april 2008 15:58


Fredagen tillbringade jag och hanna med morfar på stan. Roger var hos Stefan och bytte däck...

Jag köpte en lila duk (50% rabatt på Hemtex, älskar!) en body med Nalle Puh oxå rea...=) kan inte låta bli att köpa kläder till hanna även om hon har massor men köpte 74 kan hon ha efter sommaren...

Köpte även en röd/grå babysitter till snottan, hon satt inte bra i den andra...

Hon verkar gilla den nya!


Sen vid 16.30 kom Susanne och Oliver och hämtade oss och vi åkte hem till dem och grillade...Såå mysigt och gott!

Det blev ganska sent, tjatade på Roger att vi skulle åka hem men...svårt att få med honom...så man är ganska trött nu...fick ingen bra sömn...jaja sova kan man göra när man blir gammal eller? =)


 

Av Ina - 4 april 2008 10:23


Då var vi hos mormor, hade beställt kött som de skulle hämta så jag tänkte spendera några timmar "hemma"

Hanna var snäll hela dagen, sov inte så mycket på eftermiddagen, det fick vi igen på kvällen...Körde hem vid 18.30 tiden, Hanna somande innan vi nådde E22:an...sen vaknade hon när jag skulle bära in bilstolen, den är ju ganska tung så det blev lite karusell för den stackaren...tänkte: om hon får lite mat somanr hon nog snart...INTE! Skrek hysteriskt i över 2 timmar, har aldrig hört henne skrika så...vi försökte ALLT! Hon ville inte sova i sin säng så jag la mig i sängen med henne på armen, då sov hon och jag fick sova med kläderna på utan att borsta tänderna...urk!

Förökte lägga henne i sin säng men då började hon skrika hysteriskt igen så det var bara att lägga sig i vår säng igen med henne på armen. Hon vaknade vid 02 tiden och ville ha mat efter det kunde hon sova i sin säng..skönt! Då kunde jag få några timmars sömn oxå..

det var verkligen jättejobbigt att höra henne skrika så...tyckte så synd om henne....undrar vad det kan vara?


Men idag fredag är hon som vanligt, vi sov till 8.30 så jag känner mig hyfsat pigg...Har hunnit städa lite också...

Om några timmar bär det iväg till Karlshamn, ska träffa morfar en stund sen Susanne, Stefan och Oliver...


Trevlig helg!

Av Ina - 1 april 2008 09:59


Helt otroligt att det är den 1 april idag...tiden går snabbt men det går mot härliga tider med vår och sommar!


Vi ska göra ett trädäck i sommar, vill ju ha någonstans att sitta och grilla ( som Roger bara älskar...=)

Och så ska Roger snart sätta upp min torkvinda, det är ju så härligt när man kan hänga ut tvätten...luktar så gott! =)


Och så ska vi åka på semester med fam Gottfridsson och fam Ahlér i Asarum...om Roger kan få reda på när han får semester...går lite segt på den fronten..suck! 


Den 8 april när Hanna är 3 månader ska hon få sin första spruta...usch! Kommer lida med henne...

Av Ina - 1 april 2008 09:58


OBS! 

Har lagt in bilder från dopet under den 30 mars...

Av Ina - 1 april 2008 09:56


Hanna fick en fin mobil till sin säng av morfar

 

Av Ina - 1 april 2008 09:55


Dessa två godingar var och hälsade på i fredags!

 Oliver

 

Thea

 

Ovido - Quiz & Flashcards