Alla inlägg under juli 2011

Av Ina - 10 juli 2011 12:47


Idag är det inte mycket med familjen, barnen och roger är förkylda och ni vet ju hur sjuka karlar är...han har även ont i örat och huvudet sa han. sa till honom att ta en Alvedon och sen lägga sig och vila. tror även det är allergi....Han var duktig och dammsugade och tvättade bilen imorse, det var behövligt då det såg ut som ett grustag i bilen...

Jag har börjat göra iordning vår "trätrapp" eller box eller vad man nu ska kalla det...har tvättat av den och ska olja den så den håller lite till....men fy vilka STORA äckliga spindlar det var under den!!! Fick verkligen bita mig i läppen för att inte skrika, hanna säger mamma jag tycker om spindlar...mmmm säger jag och sprutar bort dem med vattenslangen....=)


Solen skiner men det blåser ganska mycket idag, på vissa ställen blir det lite ruggigt...svårt att klä barnen då de är förkylda....


Hade tänkt att åka till Tosia idag, det är ju halva priset på karusellerna men vi får se hur det blir...beror på om roger känner sig bättre!

Av Ina - 7 juli 2011 21:48

Nu ligger det en bild här också, vi kommer bli kända Sofia!   


 

Av Ina - 7 juli 2011 21:47


Jag och Hanna bakar bullar, de blev goda!

   

Av Ina - 7 juli 2011 21:45


det har öppnat ett litet cafe ute hos oss, ligger jättemysigt vid havet och hamnen.


   

Av Ina - 5 juli 2011 21:48


Imorgon kväll kör jag till Ronneby för en myskväll med min Sofia...=)

Vi ska titta på Nanne Grönwall och ha picknick, jag kommer ta med regnkläder fallifall...har jag dem med mig regnar det INTE...brukar det iallfall inte göra...=)

MYSIGT ska det bli! Det behöver en stressad & trött småbarnsmamma!

Av Ina - 5 juli 2011 21:31


Visst hade det varit häftigt att någon gång köpa en hel splitterny bil...tycker jag iallfall!

Roger kom hem och la fram ett erbjudande Ahlberg bil hade nu till augsuti, att man får 30 000 för sin gamla bil (den måste vara minst 10 år) och vår Clio är 11 år, den börjar bli lite risig, avgassystemet kan rasa när som helst, styrleden låter konstigt, vi måste köpa nya däck...alltså lägga en hel del pengar på en så gammal bil...

Så vi funderar på att skaffa oss en Renault Megane Sport, miljöbil, diesel, med dragkrok, 5 års skattebefriad, gratis parkering pga att det är en miljöbil....

Vi kan ju sälja vår Laguna och köpa en nyare liten bil, då har vi ju en bil som komemr hålla länge om vi köper en ny!

Pratade med svärfar som köpt en hel del nya bilar...Han tyckte det lät bra...jo det är ju det det gör men är det nåt som tillkommer...jag är väldigt misstänksam när det kommer såna här bra erbjudanden....låter för bra för att vara sant...

Vi kommer diskutera detta lite mera...



Av Ina - 5 juli 2011 21:27


Kunde inte sova inatt då alexander va orolig och det var för varmt...många tankar och funderingar som snurrar i mitt huvud just nu så om ni tycler jag är dålig på att höra av mig eller om jag frågar samma saker fler gånger hoppas jag ni har överseende! Jag hoppas det blir bättre...men sommaren är det fullt ös på, undrar hur jag/vi ska hinna allt? Det är ju meningen att man ska slappa och ladda batterierna inför hösten också och denna sommaren kommer nog vara min sista helt lediga...(om det inte blir fler barn)

Måste nog jobba en del i sept/okt om jag ska kunna vara ledig till januari annars får roger vara hemma...

Av Ina - 5 juli 2011 21:26

Alexander har sin polisbody på sig, kanske ett framtida yrke?!?

 

Ovido - Quiz & Flashcards