Alla inlägg den 4 december 2011

Av Ina - 4 december 2011 20:07


Känns som jag jobbar hela tiden och det gör jag ju egentligen inte då jag "bara" jobbar 80% MEN eftersom de dragit ner på arbetstiden och lagt till fler dagar så blir det ändå mer jobbedagar....känns inte så roligt!

Tänkte att jag skulle vara ledig lite veckan innan jul då roger är ledig, då jobbar han på TM de dagar jag är ledig och jag jobbar de dagar han är ledig...känns SKIT tråkigt!

Vi är iallfall lediga ihop juldagarna, lite positiv får man väl vara men vill ha MER! =))

Barnen är lediga ganska länge från dagis...


Mamma och jag ska gå och se Nyårsrevyn med Nöjeskompaniet, det ska bli roligt! Inte så ofta man gör något sånt...Sofia och jag pratade även om att se Diggiloo, det vill jag verkligen! älskar såna tillställningar! =))

"problemet" är ju bara att Jonny fyller år då...så vi får se hur det blir, det är ju ganska länge till! 2 juni 2012

Av Ina - 4 december 2011 19:50


Detta året var vi två killar mer (minus Johan) och det var ingen snö men lite julstämning var det ändå.

Det var verkligen fullt i mammas kök! Det bakades, smakades, mjölades och diskuterades...det är så roligt att lyssna på två s snart fyraåringar när de funderar på olika saker. Vi pausade för lunch mitt i alltihopa och sen gick alla ut till lekplatsen så jag gjorde den sista degen själv. När man har bakat och ätit em massa är man inte speciellt sugen på pepparkakor...mår mest illa! =)

Efter vi hade bakat klart körde vi inom fam Ahlér då susanne bestämt sig för att sälja sitt dockskåp, hon har 2 pojkar och tror inte de kommer använda huset...man vet aldrig...=)

Liten miss var ju att hanna såg detta men ja det får gå ändå. Hon och oliver lekte hela kvällen med detta. Lite renovering krävs och några nya saker som hon kan önska sig i födelsedagspresent annars var det massor av saker i huset! Kommer ta lite renovering efter hand, är ju inte den pyssliga typen men vi ska nog få ordning på det...

Väl hemma bröt barnen ihop, hade blivit för mycket för dem idag. trötta och hungriga! Efter vi hade ätit la vi alexander som somnade nästan direkt och efter en saga somnade även hanna.


en riktigt mysig 2:a advent!


       

Av Ina - 4 december 2011 19:48

önskar alexander och hanna

   

toppen att äta själv!

Ovido - Quiz & Flashcards