Alla inlägg den 7 december 2011

Av Ina - 7 december 2011 20:29


Hanna kommer springande mot mig när jag kommer hem idag: MAMMA vad jag har saknat dig!

Sen när vi sitter i soffan lägger hon huvudet på min axel och säger: Jag älskar dig mamma!


Då bultar mammahjärtat lite extra hårt och man får nästan tårar i ögonen...


Hanna  

Av Ina - 7 december 2011 20:17


Jobbet idag flöt på ganska bra fram till kl 14 då en av undersköterskorna kom på att vi hade glömt beställa tvätt och hon skulle gå hem...jaja säger jag logga in mig så kan jag fixa det...haha trodde jag! bara krånglade men tillslut fick jag nog till det...sen var det dax för möte...usch va tråkigt allt är nu på jobbet, alla är missnöjda, sura, besvikna och ledsna...chefen var tvungen att ändra våra scheman som börjar gälla på måndag och hon har ändrat massor av pass och inte beviljat semester...ska bli intressant att se hur stämningen blir efter att alla fått sitt nya schema...hoppas hon inte ändrat för mycket på mitt! Eftersom vi har patienten med trachen blir det 3 extra personal varje dag...chefen tar alla som jobbar i resursen så ingen annan avdelning får in folk när de är sjuka eller behöver extra personal så detta drabbar ALLA....detta är inte klokt!

Det hade även varit något extra möte om att det saknades platser till patienter...nehä?!? och ÄNDÅ ska de lägga ner platser när de innan nedläggningarna ser att det behövs fler...fattar inte detta! usch och fy för besparingar!


Efter jobbet körde jag och handlade, blev dyrt och ändå har jag inte handlat julmaten...när man kommer hem kommer man alltid på olika saker man skulle handlat...hatar att handla...var så trött så jag trodde jag skulle svinma, mår inte bra alls...får försöka kurera mit till helgen då jag ska jobba...

hemma var det stimmigt värre men de hade iallfall ätit bra!


har kokat gröt på låglaktosmjölk, riktigt god! Hoppas alexander tycker det också och att han inte blir dålig i magen!


Imorgon ska vi åka och köpa skor...köpa en sista julklapp och mysa lite.

Ovido - Quiz & Flashcards