Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Ina - 19 juni 2011 21:22


Känner mig väldigt pigg men oj vad stimmigt det blev när barnen kom hem! De var väldigt toppade och vana att få 100 % uppmärksamhet, roger och jag tittade på varandra och skrattade...helt galet här ett tag. Men vi fick dem hemlevererade kl 10 imorse och då hade vi inte ätit frukost...vi hade tänkt hämta dem runt lunch men Hanna saknade sina föräldrar....

Det verkar som de har haft det bra, varit i Tingsryd och badat. De hade vaknat väldigt tidigt men det gör våra små trollungar, inget att göra något åt. Hade hänt några små missöden men sånt händer, farfar hade av misstag satt på Alexander badblöja och den håller inte bajs så bra så det hade läckt ut...på farmor...inget kul alls men när de berättade lät det roligt! =)

Barnen somnade väldigt snabbt ikväll!

Något som jag inte gillar är att de trycker i Alexander massa kex och MER, sen säger de : han tyckte det var jättegott! tror f-n det! Hur mycket socker som helst klart han tycker det var gott! De gjorde likadant med hanna när hon var liten...jaja eftersom jag inte var med får det ju vara så men hade jag varit där hade jag stoppat det! de lyssnar ändå inte när man säger inga kex!


Roger och jag har haft en mysig helg, något vi behövde!

Fredagen spenderade vi med Fia, Simon och Elias. Jättemysigt men tyvärr kunde vi inte sitta ute! Elias var så snäll hela kvällen! När de åkt hem gick vi in till grannarna och drack vin...=)

Sov till 08 på lördagen, roger frågade om jag sovit gott då jag hade snarkat...=)

Han åkte till jobbet och jag satte igång att städa sånt man inte städar varje vecka...så nu är övervåningen (nya rummet) och dess fönster fina! Köksluckorna torkade och duschdörrarna putsade...hade tänkt ta mer men hann inte för jag tog bussen in till K-krona, mötte upp roger så gick vi och kollade på Pirates filmen. Jag tyckte även denna film var välgjord och spännande! Lite lång för min smak, har svårt att sitta still så länge men det gick. Efteråt gick vi till Michelangelo och åt...mums!

Sen åkte vi hem och bara myste! Mycket onyttigt har det blivit men det får det vara värt!

Så mycket mys denna helgen! Lite ny energi!



Ovido - Quiz & Flashcards