Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Ina - 1 januari 2012 20:57


Nu är jag ledig 2 härliga dagar!

Ska fira mamma som fyller år på onsdag på tisdag och träffa barndomskompisen Karolina och hennes barn. ska bli roligt att prata lite och se barnen!

Så några "lediga" dagar blir det oftast inte men det är ju mitt egent fel men är ju översocial så....=)

Annras jobbar jag 3 dagar och på fredagkväll åker vi hem till fam Lagerström för myyys!

Lördag blir det förberedelser inför hannas 4 års kalas på sönda...stora/lilla tjejen! Goa underbara unge! 4 år! Toden går snabbt när man har roligt...frågade henne vad hon ville ha för mat: Makaroner och köttbullar fick jag som svar...eller hemmagjord pizza...vi blir ju 25 personer så....alltid svårt och veta vd man ska göra för mat.

Löser sig alltid...

Av Ina - 1 januari 2012 20:39


Även denna dagen började tidigt...kände mig inte tipp topp precis...men det är bara att rycka upp sig!

Vi myste hela familjen innan jag åkte till jobbet, kändes väl inte så roligt men nån måste ju jobba...?!?

Kvällen på jobbet blev riktigt mysig då vi köpt exotisk planka och godis. vi hade riktig fest! Jättemysigt!

Flöt på bra!

När jag kom hem väntade fam Gottfridsson hemma, Mia såg ut som om hon skulle somna stående stackaren- hon hade varit vaken sent dagen innan och bara sovit några timmar.

Men jag kände mig pigg så jag och roger fixade efterätt, säkert jättegott men hade som sagt ingen smak alls...

Abbe var vaken hela kvällen, ville inte sova. Våra barn sov hela kvällen och natten! Trodde faktiskt hanna skulle vara vaken men hon kommer säkert vara de i framtiden så vi lät henne sova, hon är ju tjej och behöver sin skönhetssömn! =)

Vid 00 slaget gick männen och de äldre killarna ut för lite skjutning, vi andra stannde inne i värmen!

Kom en hel del raketer men inte så mycket tyckte jag...våra grannar(jävla idioter) satte en tårta precis bakom vår nya bil...fan så arg jag var! Som tur var hände inget med bilen...och då var dessa personer i 50års åldern, puckon!!!

Fam Gottfridsson körde strax efter 00 slaget och då la vi oss, sov faktiskt riktigt gott men är ganska trött nu ikväll!

På jobbet har det varit massor 2 rundor till röntgen, koppla drän, urintappa en patient, en annan som kissar var 5:e minut, en dement man med ev maginfluensa och förrutom det ska man städa, ha rast, dela ut mat, plocka brickor, köra kaffevagn och sen gå hem...=)

Men dagen har ändå gått bra tycker jag trots att vi varit trötta...

2012 får vi se vad detta året har med sig för något roligt, ska ju iallfall på 1 bröllop i sommar...kommer säkert mer roliga händelser! =)

Av Ina - 1 januari 2012 20:33


Vaknade på fredagen och upptäckte att jag tappat smaken...fan tänkte jag, vi som ska laga mat...dessa jäkla förkylningar, nu när hostan nästan är borta kommer nästa förkylning som sätter sig i bihålorna...kände mig trött och hängig typiskt när vi ska ha gäster och lite mys inför nyår.

Men dagen flöt på kl 16 kom våra gäster. Maten var inte riktigt i fas men vid 17.30 satte vi oss. Skulle haft gorgonzolasås till fläskfilen men det blev getost istället, Johan fick smaka av såsen då roger och jag knappt kände någon smak alls...de sa iallfall att allt smakade bra...jag kunde tuggat på en leverpastejsmörgås (gillas inte) kände ingenting!

Kvällen var jättemysig, lugn och fin. de stora barnen stimmade omkring massor och var lite högljudda men annars gick det bra! Milla hade blivit så stor!

Vid 22 åkte alla och då la vi oss, kände mig trött och seg och snorig...skit!

Ovido - Quiz & Flashcards