Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Ina - 3 januari 2012 21:21


Imorgon fyller mamma år. GRATTIS till dig mamsen!

Imorgon är det även 14 år sedan Ulla dog, fy tusan så snabbt tiden går! Kommer än idag ihåg samtalet mamma fick från Christina och begravningen av Ulla.

Ulla var mammas granne, min barndomsväns Karolinas mormor och en plastmormor till mig och Martin (jag såg henne som detta iallfall) Vi var ofta inne hos henne då vi lekte med hennes barnbarn, det största var när de skaffade parabol och vi kunde se Cartoon network! Vi hade inte det då.. hon bakade så goda bullar och var som en mormor ska vara...=)

Men jag var lite rädd för hennes man, han var ganska högljudd och dominant, mörk var han också i  håret  och tror han hade skägg. såg lite mystisk ut tyckte jag.

Av Ina - 3 januari 2012 21:17


fick reda på lite innan jul att en klasskamrat på gymnasiet tagit livet av sig, hon hade 2 små barn, 2år och 3 mån. Första tanken var väl fy så hemskt, hur kunde hon göra så mot barnen?!?

Efter att ha fått lite mer "information" ändrat man sitt tänkande...självmord är verkligen hemskt men det finns oftast något bakom det. Och hon hade försökt få hjälp av psykiatrin men de hade gett henne en ny tid veckan efter och då var hon död. Verkligen tragiskt för familj, vänner och barnen som inte kommer minnas sin mamma.


Av Ina - 3 januari 2012 21:09


På söndag fyller vår prinsessa år!

Presenten är redan klar i form av ett dockskåp. Vi har även funderat och dividerat klart vad vi ska ha för mat, tycker det är så svårt då vi blir ganska många! Och alla har barn som äter på ungefär samma tider...

Ska även ge mig på att baka prinsesstårta då hanna har beställt detta! Kommer dock köpa färdig marsipan och rosor! Hittade ett recpet som verkar lätt så vi får se hur detta går...=)

Tycker själv inte om marsipan men jag offrar mig för hannas skull! Det är ju hon som fyller år och hon älskar marsipanrosor!


Hanna har även fått sin första kalasinbjudan! Det är bb-kompisen Julia som ska ha barnkalas nästa helg! Hanna blev jätteglad för kortet! Nu vill även hon ha barnkalas, får se om vi kan få in det också! =)

Av Ina - 3 januari 2012 20:53


Usch va trött jag är, har ont i bihålorna och nacken! Gnäll, gnäll!

Kom hem från mammas för några timmar sen, var jättejobbigt att köra då det blåste och regnade! Tur barnen håller sig lugna i bilen!

Igår var vi först hemma och myste innan vi körde till Karlshamn, hade en del ärende och så åt vi middag hos pappa och sov hos mamma.

Idag tisdag har vi bara varit hemma hos mamma, alexander sov faktiskt ganska länge! Han hade dock kissat igenom 2 ggr?!?

Vi skulle ha träffat min barndomsvän Karolina och hennes barn men barnen var sjuka, verkligen synd men kanske kan vi få ihop någon träff till sommaren eller innan. Fick iallfall träffa Karros mamma, hanna dök på henne och tog över henne totalt. Vilken pratmakaren hon är vår dotter! =)

Men lite hann vi andra prata med henne iallfall.

Tror det blir sängen ganska tidigt ikväll då jag ska jobba tidigt imorgon...tror inte jag kommer sova så bra eftersom det blåser så hemskt...

Ovido - Quiz & Flashcards