Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Ina - 15 januari 2012 21:42


Först hade jag och barnen (mys)lördag, hanna var så trött att hon bröt ihop när jag skulle laga lunch vid 11(!!!) och alexander var så trött och hungrig att han skrek för det...inte lätt att laga mat i allt skrik...usch!! Vilket kaos! Men mat fick dom...snabbt...hanna deklarerade att hon INTE GILLADE korvstroganoff...va?!? sen när då?? Det har hon inte hört från oss utan från dagis...hon åt knappt något iallfall...fick i alexander ganska mycket innan jag klädde på honom och körde ut honom i vagnen, han somnade innan jag öppnat altandörren...

då tog jag med hanna till våra sängar och vilade lite, hon somnade som en stock...jag slappade iallfall liten stund...

När roger kom hem från jobbet körde jag och hämtade mamma, vi skulle se Revymix så vi bestämde att vi skulle äta thaimat innan..mycket gott!

Och revymix var jätteroligt! Skrattade massor! Sov över hos mamma så jag fick sova till 8.30 NICE!

Körde hemåt vid 9.30 för hanna skulle på barnkalas så jag var tvugnen att komma hem i vettig tid. kom hem gjorde lunch till alex, klädde på honom och la honom i vagnen, klädde om hanna, slog in paket och vips var vi på väg mot Hässlegården...och Julias 4 års kalas. Berndt var ho oss och hjälpte roger att tapetsera hanna rum, tapeten blev kanon! De passade även på att bära upp möbler! Så ikväll ska vi sova i vårt sovrum!

När kalaset var slut körde vi och köpte ett element att ha i sovrummet och sen badade jag barnen, roger gjorde mat och sen lekte vi tills det var dax för barne att sova...verkligen intensiv dag!

Kvällen har spenderats framför tvn...och datorn...och nu kallar sängen...Nästa vecka är jag ledig mycket, ska bli sååå skönt! Imorgon blir det leklandet med mormor...får se hur detta kommer att gå...barnen och vi kommer säkert vara helt slut! =)


natti

Ovido - Quiz & Flashcards