Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Ina - 7 mars 2012 21:28


Igår fick vi ett jättefint egengjort kort i lila och silver från Po och Bella som ska gifta sig den 7 juli på Kastellet!

Ska bli roligt att få vara med på deras dag, vi har semester och bokat barnvakt redan! =)


Av Ina - 7 mars 2012 21:25


Grattis till Johan som fyller 14 år idag!


 

Av Ina - 7 mars 2012 21:16


Morgonen började väldigt tidigt men man får en del gjort, tvättat en del...

mamma kom redan lite efter 10, vid 11 bröt alexander ihop och var superhungrig och maten tog bara 15 min men han bara skrek, han var ju DÖHUNGRIG! han är jättekänslig! Men efter man "tvingat" i honom en sked mat slutade han skrika och började äta och innan kl var 12 hade vi ätit klart och alexander sov...hanna var oxå jättetrött men hon skulle INTE sova, hon är en envis lite tjej. Jag var oxå supertrött, vi får ju aldrig sova och eftersom jag har mens så är jag extra trött nu...

Efter alexander sovit och vi ätit en smörgås körde vi till citygross och självscanning. Det är riktigt roligt och hanna kunde hjälpa till, det negativa är att "dosan" sitter perfekt jämte småbarn som sitter i vagnen...så alexander fingrade på den hela tiden. Men det gick bra, fick med oss massa mat hem. De har ju billiga orchideer denna veckan, svårt att låta bli och köpa..min favvisar!!! =)

Lagade mat när vi kom hem, barnen var lite stimmiga, hanna blir lätt det när mormor är här vill ha hennes uppmärksamhet!

Maten blev väl ok, testade ett nytt recept, roger gillade inte torsk och hanna ville inte ens smaka...roligt...inte alls! Jag tycker verkligen inte om att laga mat men jag gör det för att jag måste och jag försöker verkligen testa nytt ibland och laga nyttigt för barnen skull men det blir mest samma....matkasse funderingar!

Våra små troll somnade snabbt så nu sitter man här...kollar på Jamies matrevolution i USA, han ska försöka få dem att ge barnen nyttigare mat och det behövs! Många barn som är överviktiga och har diabetes men det är många som går emot honom, varför kan man ju undra? han vill ju hjälpa

Av Ina - 7 mars 2012 21:14


Vet inte om det har med mensen eller om jag bara känner mig deppig...men det händer ju inget...sitter kväll efter kväll framför datorn utan att prata med någon...känner mig ensam...

Ovido - Quiz & Flashcards