Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Ina - 23 mars 2012 07:32


vissa personer tycker att jag har ett jäkla humör...och visst det kanske jag har i vissa situationer annars tycker jag jag är ganska lugn...blir lätt irriterad dock...

Hanna hade också en del humör när hon var mindre och nu blir hon så arg och slår igen dörren, tydligen är detta vanligt i 4 års åldern...

Alexander har verkligen visat att han har humör, får han inte som han vill slår han mig eller ligger på golvet och skriker. När han är hungrig blir han ett MONSTER, då skiker han istället för att äta nästan hysteriskt man får trycka in maten i munnen på honom ibland funkar det så han börjar äta eller så fortsätter han att skrika. Jag får ge honom mat runt 11-11.15 för att detta inte ska inträffa. Annars blir det att lägga honom med en flaska välling.

När han får ett sånt utbrott tömmer han mig på energi, herregud vad han skriker! Och det blir synd om Hanna som sitter och försöker äta och jag får springa ifrån bordet och dona med alex som tur är sitter hon kvar och äter men det är synd om henne som får äta själv. Jag får äta när allt lugnat sig och då äör man så slut på energi att man knappt orkar äta...

Underbart att vara småbarnsförälder!


Ett tag tyckte jag att det var väldigt jobbigt, det tycker jag ibland fortfarande men jag ÄLSKAR min troll väldigt mycket! Jag är tacksam för att jag kunnat få barn och att de finns! Alla säger att småbarnsåren är de jobbigaste och att man får bita ihop och göra det bästa av det! tiden går så fort och snart är de vuxna...

Av Ina - 23 mars 2012 07:23

det kommer bilder ikväll, får inte ihop det med Ubuntu konstigt operativsystem...=)

Av Ina - 23 mars 2012 07:12


Jag och barnen körde till mamma tidigt på tisdagen efter vi plockat lite hemma blir lite kaos när man jobbat och håller på att renovera rum.

Vi skulle ha åkt och badat men barnen var så förkylda och jag också så vi bara myste hemma sen åkte vi och handlade, hittade gympaskor till hanna och gummistövlar till båda. Blev så stressad av skoköp att jag missade alexander, hittade bara vita skor och det är ju inte så jättebra men så visade hon mig några men då var jag så yr i huvudet av allt att jag inte klarade mer...=)

får fixa det nästa vecka...

Onsdagen passade vi viggo och leo några timmar, mysigt att träffa dem! Barnen var duktiga men det är stimmigt med 4 barn...på kvällen körde jag Johan till pingisträningen, han är så stor nu tonåring men så mysig kille! Trygg han bryr sig om sina småkusiner som älskar honom, tycker inte de är så jobbiga och skojar med dem, inte divig eller tuff. och han är jätteduktig på pingis, hoppas jag kan titta på honom snart när han spelar i Lyckeby!!!

Igår torsdag var vi och matade ankorna, vi hade även "extrabarnet" Dajm hos oss.

Mamma tyckte det blev lite stressigt då hon skulle iväg men jag nästan tvingade iväg henne på sin kurs, vi träffas ju snart igen!

Solen sken och vädret var toppen! När vi kom hem var vi ute en stund innan vi gick in, svårt att klä barnen man vill inte att de ska vara för kalla...


Idag fredag skiner solen redan, kommer bli en fin dag att vara ute kanske gå till skogen eller lekplatsen något ska vi göra!


Trevlig helg!

Av Ina - 23 mars 2012 07:09


typiskt!!! Vill inte bli sjuk igen, var så jobbigt sist!!!

Nu är jag rejält täppt i näsan...så det blir att kurera sig...

Barnen är lite förkylda men inte så mycket, skönt det!

Ovido - Quiz & Flashcards