Alla inlägg den 1 april 2012

Av Ina - 1 april 2012 21:04


Har skickat sms till skatteverket nu, har inga avdrag detta året då jag var mammaledig och inte kommer upp i summan för bensinen...lite får jag ändå tillbaka, det är ju härligt med lite extra pengar till sommaren! =)

Av Ina - 1 april 2012 20:25


Roger lurade mig lite imorse annars har det varit lugnt, ny månad! Hoppas på lite mer värme...vill inte ha mer snö som de sa på nyheterna eller kyla. nu vill vi ha vår och sol!

Så man kan grilla, cykla och vara ute!

Av Ina - 1 april 2012 20:14

 Redan söndag! Helgen har gått väldigt snabbt!


Fredagen körde vi först till morfar och hängde med honom nästan hela dagen var nog hos mamma runt 15 tiden där barnen skulle spendera helgen.

Roger och jag åt kvällsmat och sen tog vi en promenad, träffade Mattias och Barbara en stund på kvällen. Mycket trevligt!

Lördagen sov vi till 8.30 jätteskönt! Åt en god frukost och gick sedan ut, roger bytte till sommardäck på båda bilarna och jag putsade några fönster men fy så kallt det blåste, frös om fingrarna så jag putsade inte färdigt utan gick in och putsade fönstrerna invändigt istället! Varmare och med hög musik går det som en dans! =)

Vi skruvade även ihop en bokhylla alexander skulle ha så nu är alla leksakerna i lådor. blev väldigt bra!

Slappade runt lite inna vi körde in till K-krona för att äta och gå på bio, kom in lite sent till Michelangelo men vi hann äta, jag åt parmalindad lax och roger tog någon anna rätt med lax. smakade lite underligt....såg Wraith of the titans i 3D bra film! Precis i vår smak!

Åkte inom Citygross för att handla lite, då började jag få ont i magen...trodde det var grädde i maten jag åt då kan jag få magknip...började få mer och mer ont, roger fick stanna i Nättraby där jag kräkte...fy fan!!

Sen hann vi till strax innan Tromtö där jag kräkte igen...hemskt att åka bil när man mår dåligt, hemma hade jag diarree sen bara slutade det när jag fått ut allt jag ätit så det måste ha varit maten!!! Roger blev inte dålig och jag mådde bra sen...men vi skulle ha gått bort till Doppet där det var musicqiuz och invigning av den nya baren....men vi stannade såklart hemma...sov ändå gott på kvällen och idag söndag har jag mått bra hela dagen. verkligen konstigt!

Så idag har vi först lämnat en stege i Svängsta, lampa hos syrran, hämtat barnen hos mamma och lämnat släp hos fam Gottfridsson. Hunnit med mycket! Vi skulle ha åkt till fam Justad efter lunch men åkte inte pga av att jag mådde dåligt igår...Ses ju snart, hade plockat ihop massor av bebissaker till dem som jag vill bli av med man har ju så mycket!!! =)

Barnen var glada att se oss men väldigt trötta så de somnade i bilen när vi körde hem därför är hanna vaken nu, kommer nog somna snart hoppas jag!


Helgen har varit supermysigt borsett från matförgiftningen då, nu har man laddat batterierna nu ser vi fram emot påsken och en långledighet ihop!

Ovido - Quiz & Flashcards