Alla inlägg den 24 april 2012

Av Ina - 24 april 2012 20:57


Igår hade jag samtal med en av Alexanders "fröknar", samma fröken som hade hand om hanna när hon gick på den avdelningen...hon är väl snäll men ganska mesig...

Det gick bra för alexander, han har kommit in bra i gruppen och äter och sover bra. tycker om att leka med bilar och bondgårdsdjur och är väldigt nyfiken på vad alla gör. Tyckler om att vara ute.

Problemet är att han är så lös i magen när han kommer från dagis och enligt fröknarna även där. Så jag och roger började fundera på vad det kunde vara då han får mjölkfri mat, vi funderade då på mellanmålet. att de kanske har pålägg som det var mjölk i...

Men Cissi hade pratat med köket och de använde bara havrebaserade produkter och hade både mjölkfri korv och leverpastej...skönt det men vad är det han blir dålig av?!? När vi är hemma några dagar är han riktigt bra i magen...åhh så jobbigt, man får verkligen leka detektiv! Vill att han ska må bra vår lilla kille!

Av Ina - 24 april 2012 20:49


Jobbade igår kväll, kom hem strax efter 22 och gjorde mig iordning och hoppade snabbt i säng. Vid lite över 24 kom hanna upp till oss det har hon inte gjort på länge...men hon fick ligga kvar för jag var så trött och lite mysigt var det. MEN efter några timmar kom roger med alexander och det går inte att ha honom jämte sig, pillar mig i håret hela natten! Och kliar sig så roger gick ner för att smörja honom och sen la de sig i hannas säng...alla var ganska trött imorse...fy tusan!

Men det är bara att bita ihop, för jobba måste man ändå. TUR jag jobbade med toppentjejer! Min student är så duktig och sjuksköterskorna hjälpte till! Vi hann duscha 3 st+ all omvårdnad som är nu...det är helt otroligt, alla patienterna (nästan) är sängliggande, mycket omvårnadskrävande och matas. ganska ovanligt men tungt! Ingen patient hjälper till vid förflyttning och de dras ofta upp i sängarna och vands, därför har jag haft ont i ryggen och det var längesen jag hade nu!

Helt sjukt på jobbet, nu ska vi köra extra platser även denna vecka...och fullt är det! Känns inte bra nör man går hem, man är sönderstressad och trött, hem och hämta barnen och laga mat...ingen bra mamma just då, tvn är en bra kompis...

MEN nu är jag och barnen lediga 2 dagar och det ska bli skönt, jobbar dock långhelg men det tänker jag inte på nu...Vi ska ta en roadtrip till K-hamn imorgon, träffa pappa och shoppa lite! Hoppas på fint väder!

Ovido - Quiz & Flashcards