Direktlänk till inlägg 24 april 2012

samtal med pedagogen

Av Ina - 24 april 2012 20:57


Igår hade jag samtal med en av Alexanders "fröknar", samma fröken som hade hand om hanna när hon gick på den avdelningen...hon är väl snäll men ganska mesig...

Det gick bra för alexander, han har kommit in bra i gruppen och äter och sover bra. tycker om att leka med bilar och bondgårdsdjur och är väldigt nyfiken på vad alla gör. Tyckler om att vara ute.

Problemet är att han är så lös i magen när han kommer från dagis och enligt fröknarna även där. Så jag och roger började fundera på vad det kunde vara då han får mjölkfri mat, vi funderade då på mellanmålet. att de kanske har pålägg som det var mjölk i...

Men Cissi hade pratat med köket och de använde bara havrebaserade produkter och hade både mjölkfri korv och leverpastej...skönt det men vad är det han blir dålig av?!? När vi är hemma några dagar är han riktigt bra i magen...åhh så jobbigt, man får verkligen leka detektiv! Vill att han ska må bra vår lilla kille!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards