Alla inlägg under maj 2008

Av Ina - 16 maj 2008 20:55


Idag har vi varit hemma hos Mervi i Ronneby, Susann och Thea var oxå där...

Det var mycket trevligt, när vi hade gått en liten promenad så började det regna...jag tänkte jäkla skit, roger och gotte ska börja med trädäcket idag...men det regnade lite här sen blev det jättehärligt! Yes!

imorgon kommer även Stefan..och på eftermiddagen kommer resten av familjerna så vi ska grilla lite...fullt hus! =))

Är jätteglad för all hjälp, längtar efter däcket! Så kan vi sitta där och slappa på kvällarna...

Lovar det blir invigningsgrillning när det är klart!


Söndag ska vi hjälpa Martin och Lisa med flyttning...ska bli roligt att se deras hus!

Av Ina - 13 maj 2008 21:07


Har vi varit hos idag, gick och hämtade våra pass som var klara...det var inte så skönt väder men skönt att gå lite...tjejerna sov gott i sina vagnar...

Åt en jättegod cheesecake...måste göra den nån dag!

Det har varit en lugn och trevlig dag!

Av Ina - 12 maj 2008 15:33


Även om Hanna bara är 4 månader funderar man mycket hur det kommer att bli längre fram...med jobb och dagisplats...


För er som då inte vet har jag fått jobb i Karlskrona!

Jag sökte ett jobb för några veckor sedan på avd 57 ( samma patienter som på 9:an), fick kallelse till intervju och ja...det gick bra! Kommer ändå sakna vissa från det gamla jobbet och tryggheten, jobbigt att börja nytt jobb igen och lära känna nya människor och rutiner men det kommer bli bra tillslut! Kommer dock att börja jobba lite tidigare än vad jag tänkt, börja med nån helg i september...Roger ska ta lite pappaledigt oxå i höst

Är fortfarande lite chokad och kommer mig inte för att berätta att jag fått jobbet...hoppas ingen blir sur för jag inte sagt nåt!

Har så mycket i huvudet just nu...glömmer bort vad jag har sagt och inte, vad jag lagt saker...amningsdemens?

Av Ina - 12 maj 2008 15:30


Har ju som jag har skrivt haft fullt upp i helgen och skulle ta det lugnt idag...men denna dagen har varit så seg! Konstigt...att man inte bara kan vara hemma och slappa...Jag och Sabina pratade om det, så mycket som man gör nu när man är hemma...är iväg väldigt mycket men jag tycker det är roligt att träffa folk och ha folk här...


Åt Center med päronsmak innan...SÅ GOD! Smakade som piggelin, den kommer bli min favvo i sommar (om man känner för att äta choklad när det är varmt)

Av Ina - 11 maj 2008 19:33


jaha då var vi hemma...denna helgen har det varit fullt upp men vi har hunnit träffa många, Hanna har träffat alla sina kusiner!

Lördag var vi på marknaden i Mörrum, väldigt varmt! Och inget speciellt att se eller handla...tycker den blir sämre för varje år..tyvärr! jag älskar att gå på markander men denna är tråkig! Går mest för att kolla folk...=)

Hanna var inte så lycklig och vi hade ont om tid men vi hann kolla allt...

På kvällen grillade vi hos mamma, det var trevligt och gott!

Hann även ta ett kik på lillebrors hus, ska hjälpa dem att flytta nästa söndag. Det ska bli kul att se hur det ser ut innuti! Och vi vet vad vi ska ge i inflyttningspresent! =)


Söndagen hann vi upp till Brinkamåla en stund och fikade ute och tittade på valpen. Så söt!

Sen bar det iväg till Hällaryd, även där blev det grillning och fika! Mycket gott och trevligt!

Hanna satt i barnstol och åt rån!!! Hon tyckte det var mycket gott! Och så vände hon sig första gågnen själv och jag lyckades filma det med min kamera! Helt otroligt vad duktig hon är och snart kommer tand nr 2 fram!


Det har ju varit så underbart väder i helgen! Hoppas ni som läser har varit ute och grillat och njutit!

Kram


Hanna äter rån för första gågnen

Dumle och Dajm?

Av Ina - 10 maj 2008 09:21


ikväll ska vi grilla hos mamma, ska bli trevligt att träffa familjen, martin med familj kommer oxå! Gosa lite med Viggo!

måste upp till syrran oxå och busa med valpen hon köpt...(kommer bilder sedan)

Av Ina - 10 maj 2008 09:17


Fint väder även idag, får hoppas det blir så även på marknaden...var ganska längesen det var fint väder vid denna tiden...eller?!?

Usch idag är det så rörigt, får ser om ajg hinner allt..mår inte tipp topp idag, vaknade med huvudvärk...

Hanna sov bara till 05.30...sovmorgon vad är det?

Hon sitter och trånar på allt vi äter så jag ska göra lite smakportioner och frysa in till henne.


igår skulle vi till Ronneby och Mervi men hon hade ögoninflammation så vi hade en hemma dag, på eftermiddagen gick vi över till Mattias och vovvarna och grillade...det var gott! Barbara jobbade så jag körde och hämtade henne, hon blev lite förvånad när jag kom men glad...=)


Av Ina - 8 maj 2008 19:39

Fin min sittvagn är va? Var dock inte så impad, får nog vänta en månad så blir det nog bättre!

 

Titta allihopa, jag kan borsta tänderna själv! Jättegott!

Ovido - Quiz & Flashcards