Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Ina - 9 juni 2008 10:04


Vi åkte kl 05 från K-hamn...Mycket packning hade vi med oss, vagn + 1 resväska och skötväskan med alla leksaker och blöjor...Det såg ut som vi skulle va iväg 1 vecka minst...hehe

Vi åkte iväg, Hanna somnade på bussen och sov hela vägen ner till båten...helt otroligt! Mysigt att åka buss...Vi hade några damer som satt framför oss som höll låda (damer och alkohol ni vet...) men Hanna sov som en stock...

Båtresan tog 5 timmar så det var lite drygt men det var inga problem med Hanna, hon åt, sov och busade...

 

Hotellet var **** så det var jättefint! Vi tog en runda på stan när vi kom fram, man var ganska trött...men man kunde handla en del ändå det blev ju mest till Hanna då...på kvällen åt vi god mat och goa efterätter!

(min efterätt)


På morgonen (lördag) träffades vi kl 08 för frukostbuffé...MMMM så mycket gott!!! Hade kunnat sitta där hur länge som helst! Åt Nutella till frukost..bara ÄÄÄlskar det...

Sen åkte vi till Kaufland som är ett stort shoppingcenter...Jag handlade även här en hel del..faktiskt till Hannas 1 års dag ( jag vet det är länge till..=)

 

Finns ju så mycket roligt i Tyskland som inte finns här...Köpte även lite alkohol kaffelikör till mig...

Efter Kaufland åkte vi till en liten bordershop...Hanna sov i vagnen, det är jobbigt att handla...Jag köpte vin..måste ju ha lite hemma till hösten...hehe eller att bjuda bort...

Båten hem var fräschare det var den svenska...5 timmar var väldigt drygt...och man var jättetrött! Jag hade huvudvärk för tyskarna vet ju inte var luftkonditionering är och det var 30 + ute och Hanna skrek...det blev för mycket för mig...men Susanne sprang runt som en galning på båten efter en panodil och tillslut så fann hon en! =)

det såg så komiskt ut när hon kom med den i högsta hugg...men det var tacksamt för huvudvärken släppte!

Även på bussen hem var Hanna snäll och sov, vi var hemma hos Stefan och Susanne kl 00..Hanna sov till 09...längst av alla...


Jag är väldigt förvånad och glad och stolt att det har gått så bra med Hanna. Alla de andra på bussen berömde henne och sa att de inte visste att det var en 5 månaders bebis med på bussen...*STOLT*

Visst har det varit lite jobbigt med allt asande på vagn och så men allt som allt har det gått super!!!

Ovido - Quiz & Flashcards