Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

släkthelg

Av Ina - 7 februari 2010 18:56


Fy f-n va jag är trött, ja hela familjen är det. Har blivit sent för Hanna och tidigt för oss, mycket tårta och sånt...nu är vi ganska slut, Hanna sover redan! Jag kommer också sova tidigt!

Men helgen har varit mysig!


Fredagen- först var mamma här hela dagen, vi fikade och var ute i snön. När Roger kom hem åkte vi in till Simon och Fia, de hade bokat bord på La Bodega. Trodde inte det skulle vara så mycket folk då det ligger i en källare men det var fullt!

En kypare som sprang som en galning så 40 min fick vi vänta tur jag hade en banan till Hanna. De hade slut på mycket ingen starkcider, ingen apelsinjuice, ingen laxfile...sånt vi ville ha. När vi sen skulle betala var kortläsaren sönder så vi fick gå och hämta pengar när vi sen kom tillbaka hade han knappt någon växel...Men HERREGUD! Det drog ner en bit av stämningen men maten var jättegod!

Hanna skötte sig bra också. Vi tog efterätten hemma hos fia och simon. Hon är så fin med sin mage! Har bara mage också kanske blir en tjej vi får la se.

Hanna fick en mjukis Plugo av dem i present, den gillar hon!


Lördag- Först mysfrukost sen skulle roger jobba några timmar så jag och hanna bara slashasade runt, lekte, sov middag tillsammans. Började packa efter vi sovit för vi skulle till Ante på kalas så fort roger kom hem. man har ju alltid så mycket med sig!

Kalas hos Ante med hela rogers familj. god mat men ganska stimmigt...åkte vid 20 hem till min syrra och kollade på Melodifestivalen, vilka kassa bidrag som gick vidare!!! Ola var väl ganska ok...


Söndag- Hanna vaknar 5.30 kunde ligga och mysa liten stund. Vid 8 kom Johan och hämtade henne så gick de ner, de andra vaknade oxå då.

Eftersom Johan skulle dömma pingis hängde vi på Martin, Lisa och Viggo till Holjebadet, va mysigt det var! Barnen älskade det blev kanske lite stressigt eftersom vi skulle på kalas till pappa idag men det gick bra!

Barnen sov väl inte jättemycket så det var ganska trötta.

Kalaset hos pappa gick bra men vi körde hem ganska tidigt för  Hanna var trött och på ALLT som hon inte skulle...


 

 
 
Ingen bild

susann

7 februari 2010 20:41

Härligt med hela tjocka släkten, men det sliter. Mysigt att bada. Är det bra för de små på holjebadet?

 
Ingen bild

Jeanna

8 februari 2010 08:39

Först och främst: Härlig badbild! Man längtar till sommaren när man ser den! =o) På holjebadet har jag bara själv varit en gång innan och jag kan tänka mig att barnen gillar det. "Lekhörnan" för barn verkar vara rolig! =o)
Otur med matstället. När man får vänta länge samt när viss dricka/mat sedan är slut som man vill ha påverkas man negativt som du skriver. Och när sedan betalningen krånglar också.... Bättre lycka nästa gång!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards