Alla inlägg under oktober 2010

Av Ina - 12 oktober 2010 11:58


Hanna har som sagt slutat med blöjor på dagarna, igår var första dagen på dagis och utan blöja. Jag kan ärligt säga att jag inte trodde hon skulle kunna vara torr så jag släpade med massor av extrakläder.

När jag kommer och ska hämta henne har hon samma kläder jag lämnade henne i. Gissa om mammahjärtat var stolt!

Det är nästan så man får tårar i ögonen, min (lilla) stora tjej!


 

Av Ina - 12 oktober 2010 11:23


idag är ännu en solig höstdag men mycket kallare än igår. Men jag och Alexander tog en skogspromenad efter vi lämnat hanna. Min motion nu!

Lillkillen är inte helt nöjd, trodde han skulle sova lite men tji fick jag. Han sover inte så mycket...

Ikväll kommer fam Olsson!


Denna veckan är väldigt uppbokad då alla vill träffa Alexander men det är roligt också.

Får ändå sova en del på nätterna men visst är man trött

Av Ina - 12 oktober 2010 11:21


Mina Eccoskor har gått sönder i hälen så de skaver när jag går med dem...shit tänkte jag vad ska jag nu ha för skor?

Hittade några walkinskor men de var så trånga...idag tog jag på mig mina vinterstövlar...Måste köpa något annat...

har så mycket skor men inga sm passar eller så är de så slitna, köper sällan skor...

Suck! Hade velat ha ett par nya Ecco men vet inte om jag har råd att unna mig det, vill ha så mycket annat också...varför kan man inte vara lite rik?

Vinna några miljoner hade varit trevligt!

yes

Av Ina - 11 oktober 2010 11:13


provade min vinterjacka och den passade! slipper jag köpa ny...

vill ha jeansleggings! ska se om jag kan unna mig det..

Av Ina - 10 oktober 2010 21:09


Det har varit en riktig toppenhelg, vi är trötta men så mysigt!

I fredags var ju fam Lagerström här, hemmagjord pizza stod på menyn. Alice åt 2 bitar! Tjejerna lekte riktigt bra och allt var mysigt!

Lördagen var fam Ahlér här, william var först lite rädd för mig men tinade upp efter en stund. Hanna retade oliver ganska mycket och rev tornen han byggde. Vid 19 började han fråga när hanna skulle lägga sig för han skulle få spela wii...=)

Och idag var vi först hos Håkan, Johan och Nellie. Fick lunch och fika. Alexander fick skallra och bitring från Brio, hanna en barbie.

senåkte vi till fam arvidsson. leo är ju 1 månad idag. vi fick body och jeans av dem, hanna tidning.

det var fullt ös på våra 2,5 åringar. de små åt och sov. hann inte ens hålla leo. Får göra det nästa gång vi ses.

Det har varit en intensiv men trevlig helg. Nu är man ganska trött och man har en skrikig son bredvid som vill äta, äta äta.


Av Ina - 9 oktober 2010 15:15


Vilket underbart väder, Alexander ligger i vagnen ute och sover.

Jag har varit i Lyckeby och handlat lite, skulle ha mycket mer men hittade inte allt.

Leggings till mig blev det,vill ha jeansleggings  oxå men det får vänta...Så mycket man vill ha! Måste dock gå ner lite mer först.




Av Ina - 8 oktober 2010 15:44


Idag var första dagen vi varit själva. Det har gått ganska bra...Alexander var orolig på morgonen så vi gick ut en runda, Hanna fick leka lite på lekplatsen.

Alexander sov ca 4 timmar innan, vi passade också på att sova 1 timme. Så härligt! När båda barnen sov passade jag på att duscha (något man får ta när det finns tid...)

Ganska härligt väder idag, det var skönt att vara ute iallfall!


Om nån timme kommer fam Lagerström och myser med oss. Det blir hemma gjord pizza...

Imorgon kommer fam Ahlér och på söndag ska vi till fam Arvidsson så det är fullt ös...=)

Det ska bli roligt att se Leo!

Av Ina - 7 oktober 2010 20:18


Idag är Alexander 2 veckor och han verkar ha kommit in i en mat och sovperiod...Idag har han sovit mycket.

Vi har bara varit hemma idag, Roger och Hanna har bakat kanelbullar. De är så mumsiga! Men man blir inte smal precis när Roger är hemma, han är en riktig fikanisse...=)

Perfekt väder att baka i idag, regnigt och trist. Har så dåligt samvete för att vi inte varit ute knappt någonting med Hanna. Känns som hon behöver det. Hoppas på uppehåll imorgon så vi kan gå ut!

Och imorgon börjar Roger att jobba...får se hur det går...kan bli intressant...

På kvällen kommer underbara fam Lagerström, hemmagjord pizza blir det då!


Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards