Alla inlägg under oktober 2010

Av Ina - 23 oktober 2010 07:55


Grattis min lilla kille på 1 månaders dagen!

 

Tiden går fort

Av Ina - 21 oktober 2010 10:53

Brr va kallt det var idag, har kommit lite snö här också...kanske lite tidigt...

Vill gärna ha snö vid jul!

Satte på hanna sin overall och sina nya fodrade kängor, blir säkert för varmt framåt dagen men det är ju så svårt med ytterkläder nu...peppar peppar är hon inte förkyld än....

Mötte upp Thina med Wilma för en liten promenad, har lite ont i benen nu men det får man ta...MÅSTE röra på mig, kvällarna hinner man inte...

Alexander har sovit bra inatt, åt vid 02 och sen inte förrän vid 5.45 sen ville han ine sova mer så ikväll kommer jag vaa trött!

Hanna kissade ner sig inatt så hon var helt förtvivlad men somnade i vår säng tillslut.


Nu sitter jag här och slappar lite, dricker kaffe. Är redan hungrig men åt frukost tidigt idag

Alexander sover i vagnen, jag har faktiskt hunnit duscha och packat det mesta vi ska ha när vi ska sova hos mamma.

massor av saker...=)

tog med nattlampan, den är ju så bra! Lagom sken....

mamma oh hanna ska på teater imorgon. får se vad hon tycker om det...

ska köra inom apoteket och köpa magdroppar till alexander och se om det blir bättre på kvällen...

Av Ina - 20 oktober 2010 20:47


På morgonen tog vi det bara lugnt, för lugnt sen fick vi stressa!

11.30 var vi hos Brigitte och vägde Alexander. 5130g och tror det var 57 lång...

Så det går bra uppåt! Ska väga honom nästa onsdag också.

Sen åkte vi till Slottsbacken för lite shopping med morfar, första stoppet blev Skopunkten. Hanna fick 2 par skor och även morfar hittade ett så vi betalade fullt för hans, halva för de fodrade och inget för gympaskorna. toppen!

Sen sprang jag in och köpte cyklamen på Blomsterlandet att ha i köksfönstret. blev nice! Vill ha lite färg nu på vintern!

Lindex fick ett besök såklart, hade kunnat handla ihjäl mig till barnen där men det enda jag köpte var en björndräkt till halloween...söt!

Sist åkte vi till Citygross för storhandling, 900 kr fattigare men med massa gott körde vi hem i en överfull bil. när man har liggvagnen med sig är inte bagaget stort...

pappa stannade på middag...

och nu är Alexander på g igen, han har varit snäll hela dagen men på kvällen blir han galen, skriker väldigt mycket och är inte nöjd...suck...man känner sig så kass

Av Ina - 20 oktober 2010 09:43


hanna har inte kissat ner sig på dagis eller hemma på länge nu. hon har även sovit utan blöja nu flera nätter. tänk vad snabbt det kan gå när de bara bstämmer sig!

Pottan används flitigt nu, hon går själv när jag ammar.

Skönt med bara 1 blöjbarn!

min stora tjej   

Av Ina - 20 oktober 2010 09:21


Herregud va det har regnat inatt....riktigt ösregn! Verkar bli en sån tråkig dag idag...

11.30 ska vi väga Alexander sen ska vi åka med morfar till Lyckeby för lite shopping. Hanna måste ha skor, det var ju minusgrader i måndags.

Och jag behöver storhandla, kylskåpet är riktigt deprimerande, ingen mjölk, ost eller yoghurt...inga ägg heller.

Så morfar får nog ta en vagn med barnen så får jag ta en vagn till maten...vi får la se hur detta kommer gå...


Alexander var jättesnäll och lugn på eftermiddagen när vi var hos Thina och fikade, det var mysigt och trevligt att komma hemifrån lite och rata av sig en stund, blir ganska ensamt här på dagarna och kvällarna...

sen när vi kom hem då blev det skrik....

men han har inte ätit så mycket igår kväll som han brukar...inatt åt han lite mer...men somnade direkt jag la honom i sängen...känner mig hyfsat pigg idag...

Av Ina - 19 oktober 2010 11:42


usch idag är det så mörkt och trist. ösregnar ute...

Fick några minuter egentid imorse. alexander somnade faktiskt när vi körde hanna till dagis...han sov nog 30 min iallfall...han har varit ganska nöjd idag...

jag är så trött! Hatar när det blir höst och vinter...lite höstdeppig och så äter jag massor för att bli pigg....inte så bra kanske men gott är det!

Äter så otroligt mycket nu när jag ammar...


ska försöka vila en stund om alexander vill....=)

Ska till Thina och fika efter jag hämtat hanna på dagis, ska bli mysigt!

Av Ina - 18 oktober 2010 21:43


Funderar en del på när man ska ha dopet och vilka som ska vara faddrar...

Han är ju 3 mån vid jul men det är ju ganska mycket vid jul ändå och mycket utgifter...frågan är om man orkar ha dop då också...Han är ju större än vad Hanna var så man måste tänka på att dopklänningen passar...

Tänk, tänk, tänk

Av Ina - 18 oktober 2010 20:31


Känner mig ganska nere och tråkig just nu, det är inte skoj. Har dåligt samvete för att jag sk'äller på Hanna och att Alexander skriker på kvällarna (vad gör jag för fel?!?)

Kvällarna är jävliga, jag ammar och alexander skriker...han sover väldigt korta stunder och jag ammar honom och han skriker...jag tror inte han har ont, han verkar inte uppblåst i magen men ändå skriker han...även om han är i famnen skriker han...suck!

Hoppas det blir bättre snart!!!

Ovido - Quiz & Flashcards