Alla inlägg den 1 maj 2010

Maj

Av Ina - 1 maj 2010 12:45


Tiden går så otroligt snabbt! Redan maj men var är det fina vädret??!!??

4 mån tills vi får träffa vår lilla bus i magen, Hanna tycker bebisen ska komma ut och leka nu!

Snart dax för lillebrors och Lisas bröllop, har ingen aning vad jag ska ha på mig eller köpa, måste ut och inspektera vad som finns...något stort så magen får plats, den börjar bli ganska stor...känner mig inte så fin denna gången, det är mellantid nu så jag har inget att sätta på mig knappt...vill ha varmt så jag kan använda mina sommarbyxor och linnen jag köpt.

Det ordnar sig nog, det ordnade ju sig till fam Hanssons bröllop när jag bara hade 2 mån kvar med Hanna...

Av Ina - 1 maj 2010 12:39


Dagen började med att jag hade köket på jobbet...Man kan skrubba ihjäl sig där...Snart kommer vår köksa tillbaka som tur är..ibland kan jag tycka det är skönt att stå där ute och slippa springa på ringningar, nu när jag har problem med ischias oxå så...

Hygiensjukssköterskan hade varit på vårt jobb och tagit prov från olika ställen, fyfan säger jag bara!!! Kan säga det är inte rent iallfall....


Men jag hade en bra dag ute i köket med min disk...lite över 14 åkte jag hem, passade på att duscha innan jag hämtade Hanna på dagis.

Kl 16.30 kom fam Lagerström. Tjejerna började leka men båda var hungriga så det blev lite skrik och bråk...puh!

Men mat fick vi Rogers berömda potatissallad, grillade kycklingfile, halloumi, majskolvar och tjock korv...mycket mat blev det! Och mycket blev över...

Till efterätt blev det marangschviss och senare chips och godis...kan säga vi var ganska mätta!

Tjejerna lekte ganska bra lite bråk då och då men vid 21 tiden slocknade båda två så vi föräldrar fick några timmars lugn...härligt!

De stannade till 00...

Hanna sov till 6.45...men vi la kvar en stund i sängen och myste. Lite seg är man men inte så farligt...hade ju en sån trevlig kväll!


Tack fam Lagerström! Ni är toppen

Ovido - Quiz & Flashcards