Alla inlägg under juni 2011

Av Ina - 6 juni 2011 21:26


Alexander reser sig lätt mot vår tvbänk och gillar att trycka på knapparna till dvdn och förstärkaren...så jag sa Babba och han härmade babba... 

Ibland låter det som han säger pappa också..vår kille börjar bli stor!

Han använder hannas stolar som gåstolar, drar dem framför sig...ibland när man går och håller honom i händerna släpper han och lutar sig mog mina ben...snart går han tror jag! Iallfall till sin 1 års dag!

Av Ina - 6 juni 2011 20:33


Tänkte jag skulle skriva med olika färger dagen till ära, hängde ut vår lilla flagga imorse. Hade vi varit hemma hade Hasslönätet ordnat picknick men vi har varit hos fam Gottfridsson ikväll.

Jag oljade klart altanen innan vi gick bort till Max för att leka. Båda barnen var på dåligt humör, max mamma var trött och jag också...men det blev bra ändå...

Roger har nästan hunnit klart hela taket, han satte upp spotarna så det tog lite tid...men oj så fint det blir!! Vi är supernöjda!

Hemma hos fam Gottfridsson var det fullt ös på alla 5 barnen, alexander var inte på humör och abbe lite klängig på mia...det var trevligt men också väldigt jobbigt...=)




Av Ina - 6 juni 2011 20:28


Så varmt och skönt! Älskar det!

Pappa var här en stund på dagen, hjälpte mig olja halva altanen och jag hann putsa fönstret lite snabbt...

På kvällen gick vi bort till våra fd grannar och kikade på deras nya hus och åt middag...fick nypotatis och grönsaker gjorda i ugn och grillade kyckling och kalla såser...JAG BARA ÄLSKAR SÅN MAT!!! åt massor!

Huset var ganska ok, nog inget jag skulle fastna för...tur vi är olika! Kommer bli fint när de renoverat klart allt...dom hade masso av ideer.

Barnen höll ut till 21 då vi fick masa oss hem, hanna tyckte det var roligt att gå och knacka på 16 åringens rum och störa honom och hans kompisar...=)

Lite jobbigt med trappor utan grind nu när alexander rör så mycket på sig, man kan ju inte precis sitta i lugn och ro ...=)

Men det var mysigt!

Av Ina - 4 juni 2011 21:27


Så mycket man vill göra men för lite tid och ork för detta...gnäll, gnäll. Vissa är så jäkla effektiva när barnet/barnen har somnat men jag är helt slut, all min energi får åt till dem...


Idag har jag riktigt ont överallt! Måste ha legat illa för jag har inte burit så mycket på alexander idag...sen är det *den där* veckan också, det påverkar allt!

Funderar starkt på att lägga mig, man vet aldrig hur natten blir...det tänker jag alltid när jag lägger mig: Undrar hur denna natten blir? VARFÖR kan inte lillkillen sova!!!??? En på jobbet tröstade mig med att hennes pojke hade inte sovit bra på 10 (!!!) år....GAH! Brukar ju säga att man får sova när man blir gammal men inte ens då, om det finns några ålderdomshem vill personalen dra upp mig vid 07....=)

nej skojar bara men ibland känns det seegt!


Imorgon ska jag försöka tvätta altanen så vi kan olja den, har ringt hit pappa...vi får väl se vad som blir gjort...blir nog jag som tar hand om barnen och han som tvättar...=)

Av Ina - 4 juni 2011 18:07


Hanna är i en period där hon ska plocka allt, även maskrosor! Hon tycker de är sååå fina brukar hon säga


   

Av Ina - 4 juni 2011 18:05


Jeanna ville ha bilder på det jag handlat på Gekås, alex skjorta och min klänning är inhandlade där!


    

Av Ina - 4 juni 2011 18:04


   

   

Mina busungar!

Av Ina - 4 juni 2011 15:23

Roger är hemma med oss så mysigt! Idag jobbar han några timmar på TM men snart kommer han hem, då blir det grillning och hemmagjord potatissallad! mums!

Jag och barnen har varit ute och lekt. Vi gick bort till affären och köpte klubbor. hannas favorit just nu och det är ju lördag.

Har klippt gräset lite snabbt, får nog ta en sväng till sen när barnen lagt sig...


Vi har inte haft mycket bokat, ofta när vi är lediga har vi varje sekund uppbokad men roger vill hinna lägga innertaket så vi bokade kvällarna söndag ska vi till våra fd grannar här på Hasslö och måndag går jag och barnen bort till Max och leker och på eftermiddagen ska vi till fam Gottfridsson...


Härlig lördag önskar jag er som läser!

Ovido - Quiz & Flashcards