Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Luciafirande

Av Ina - 13 december 2011 20:59


En intensiv eftermiddag minst sagt. Missade även luciafirandet på jobbet men de andra hade varit där sen kl 06 och det hade jag aldrig hunnit! Eller orkat...nästa år kanske...patienterna uppskattade det mycket!

Dagen flöt på bra, lugnt och fint! Ovanligt på mitt jobb! Hade sagt att jag skulle gå 13.30 för att hinna, alla på min sida skulle iväg vid den tiden då vi har samtal med Tora !?! chefen har verkligen koll eller?!?

Körde inom Blomsterkiosken och hämtade min bukett jag beställt till en seniope som hjälper till på dagiset (tyvärr får hon kanske inte sen den vackra buketten då hon åker utomlands imorgon) men "fröknarna" får njuta av den istället för den var verkligen jättefin!

Väl hemma hann jag faktiskt plocka undan lite innan jag körde bort till dagiset, blåste och regnade en hel del. Förra året var det snö...

Satte på alexander sin pepparkaksdräkt och klädde å hanna så hon var klar.

De små barnen hade en byrå som en fröken drog sånger ur, blev mysigt och lättsamt. De fick sina presenter inna vi skulle gå till matsalen för hannas lucia...lite stressigt...

Så duktiga de är! Söta! Hanna ville inte ha glitter i håret, hon tyckte det kliade...lite känslig min tjej!

Satte mig ehlt fel så blev inga bra bilder...efteråt fikade vi och sen åkte vi hem till oss och lagade mat, alexander åt ingenting för han var FÖR hungrig och trött...både mormor/morfar och farmor/farfar var här och åt.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards