Alla inlägg under december 2011

Av Ina - 22 december 2011 20:41


Shit vad folk handlar inför julen...jag handlade det sista idag nu får det vara bra! Handlat massor...


Hade en bra dag på jobbet, beror helt på vem/vilka man jobbar med! Vi hann med massor+lite kaos också...vi gjorde 3 patienter mycket lyckliga och nöjda genom att duscha dem och handla choklad, tänk vad de små sakerna betyder mycket! Så skönt att kunna göra det för dem för dem innan jul!


Roger och barnen var trötta när jag kom hem, det är intensivt med två barn och vara hemma. de har ju så mycket energi de små busarna!

Dop

Av Ina - 19 december 2011 20:14


Idag är det 1 år sedan alexander döptes


 

Av Ina - 19 december 2011 20:10


På annandagen ska vi fira med min familj och då ska vi vara här, ska bli skönt tycker jag men som vanligt blir det lite gnäll och tjaffs...känner ingen julkänsla heller, känner mig trött och seg.

Tycker julen är mysig men alltid är det något som händer. Känner mig ibland som en mask som knyter en knut om sig själv...


Snön fattas!! Vill ha några minus och snö inte regn och blåst som det är nu


bilder från förra julen

     

Av Ina - 19 december 2011 20:02


Denna helgen orkade jag jobba...knappt...känner mig dassig och orkeslös, var yr i huvudet så jag fick sätta mig...seg förkylning denna gången, kan ju vara att man inte får sova/vila så sitter den längre...

Igår söndag hade alexander feber, jättegnällig och rosig. inte alls kry...idag måndag ligger han på 38...lite piggare men vill inte äta så mycket.

Är så trött idag också, varit trångt i sängen och alexander varit vaken en del. gick upp kl 05. Körde och handlade innan roger skulle köra till jobbet, ville hitta något nytt att ha på mg till jul men hittade "bara" ett par jenas s det får bli det som är i garderoben..så drygt och tråkigt! Hittar sällan finkläder man kan ha när man ska på kalas, ska man på finare tillställningar har jag definitivt inget att klä på mig...Det var iallfall skönt att handla lite så kan man ta en minihandling på torsdag...

Hanna har varit så toppad idag efter dagis, de hade fått godis så hon ville inte äta lunch vilket gjorde henne sur och gnällig hela eftermiddagen även om vi tog nåt att äta vid 14 och 15...nej usch denna dagen har inte varit rolig alls, vill ha det mysigt men vi har mest bråkat och jag tjatat. Hoppas på bättre dag imorgon!

Inatt ska jag sova uppe för att kanske få sova hela natten, roger ska göra det imorgon, vi är så trötta båda två just nu...


Vilket gnällinlägg detta blev men så är livet just nu...

Av Ina - 15 december 2011 20:05


Har bara varit hema och inne idag, blåst och regnat ute så vi myste istället (så gott det gick) ibland så är barnen helt galna...=)

Eller så är det jag som bara är trött...kanske en mix...

Alexander somnade strax efter 11 och jag försökte få hanna att vila lite då hon var jättetrött...men icke!

Det ringde en kvinna som ville köpa kläder som jag lagt ut på nätet så de kom innan 13...Förstår inte varför vissa ska pruta även om det är superbilligt! Gjorde en riktig dålig affär idag men nu har jag iallfall blivit av med en del kläder som legat här länge...

Vif 14 kom maria, ludvig och viktor och lekte. mammorna fick väl prata ganska mycket men barnen avbryter HELA tiden...Vi hade 2 intensiva men mysiga timmar innan de åkte hem. roger kom hem ganska sent ikväll...kvällarna är jobbiga då båda barnen är supergnälliga och man själv är trött...gnäll gnäll...men jag är rädd att alexander kommer göra sig illa då han klättrar på ALLT! inte lätt att skära något med vassa knivar samtidigt som man försöker hålla koll på honom, jag kan ju också skada mig! Jajja lite gnäll såhär på kvällen...


Imorgon är det fredag igen och jag ska jobba kvällspass...lördagkväll och söndag dag...ska försöka få upp granen på söndag också! Roger hade fixat nån ny belysning som tydligen skulle vara jättebra! det återstår att se...=)

Hanna ville ha upp sin lilla gran också, får nog ställa den ganska långt upp annars kommer alexander gå iväg med den...ska bli roligt att se hur han reagerar på granen! =)

kommer nog slänga ut den tillslut...hahaha...han är kanske som vissa djur som ska försöka klättra i den...

Av Ina - 15 december 2011 20:04


När jag skulle logga in på min mail idag så hade kontot spärrats!!!  Va fan tänkte jag!

Så nu får vi se om de på hotmail låser upp det till mig eller vad som händer...känns trist iallfall!

Av Ina - 14 december 2011 20:25


Skulle haft HLR i eftermiddag men det blev avdmöte istället...äntligen togs det massa bra beslut men det är alltid någon som ska argumentera emot när de inte varit med på mötet, någon gång måste det ju klubbas igenom. Man kan inte fråga 30-40 personer vad de tycker utan det får tas beslut och sen får dessa accepteras. Jag har jobbat på avd i 4 år minus 1 år mammaledig och nu sista tiden har det varit rörigt på avd, allt hänger i luften och ingen tar tag i saker...I februari ska våra 8 platser tas bort och då ska det bestämmas vad vi ska göra med den överflödiga platsen, var sskexpeditionerna ska vara och allt runt omkring. Tror det kommer bli ännu jobbigare i januari...kaos med ett ord men det återstår och se!

Väl hemma hade roger lagat kvällsmat, skönt att slippa det! Barnen åt med god aptit och jag sa att vi skulle bada lite senare...alexander springer direkt in i badrummet och sätter sig i duschen...=) de älskar verkligen badkaret roger köpte, det är väldigt smisigt och praktiskt att bada båda i!

Rogr körde iväg på julfest med syncentralen och jag badade barnen...herregud vilket kaos! Tog upp alexander och gjorde honom klar medans jag torkar hanna försöker alexander slänga ner diverse saker i badet...eller hoppa i själv med kläderna på...WIIEE honom är det fullt ös på!

Men somnade snabbt gjorde de ikväll, går riktigt bra med nattningarna!


Har haft lite hemmaspa, fotbad! Det var riktigt skönt och välbehövligt!

Imorgon är vi lediga, vi ska bara mysa på förmiddagen och på eftermiddagen ska vi leka med Ludvig och viktor, mammorna ska förhoppningsvis hinna uppdatera varandra vad som hänt sen sist vi sågs! =)

Av Ina - 13 december 2011 21:14


Hade inte lagt att jag skulle jobba i helgen utan de ändrade pass så jag missar bastu/myskväll i Svängsta med rogers föräldrar och syskon, har inte träffat fam Gottfridsson på så länge, hade varit roligt att ses men jag jobbar...så roger och barnen får åka dit själva sen sover de över för jag jobbar på söndagen...känns lite surt men inget att göra åt! Jag tycker inte om att basta men bara mysigt att lulla runt med alla barnen och prata! =)


På söndag eftermiddag ska vi in till grannarna "bakom väggen" och äta middag, MYCKET trevligt när man jobbat och slipper tänka ut kvällsmat....

Ovido - Quiz & Flashcards