Alla inlägg under mars 2012

Av Ina - 23 mars 2012 07:23

det kommer bilder ikväll, får inte ihop det med Ubuntu konstigt operativsystem...=)

Av Ina - 23 mars 2012 07:12


Jag och barnen körde till mamma tidigt på tisdagen efter vi plockat lite hemma blir lite kaos när man jobbat och håller på att renovera rum.

Vi skulle ha åkt och badat men barnen var så förkylda och jag också så vi bara myste hemma sen åkte vi och handlade, hittade gympaskor till hanna och gummistövlar till båda. Blev så stressad av skoköp att jag missade alexander, hittade bara vita skor och det är ju inte så jättebra men så visade hon mig några men då var jag så yr i huvudet av allt att jag inte klarade mer...=)

får fixa det nästa vecka...

Onsdagen passade vi viggo och leo några timmar, mysigt att träffa dem! Barnen var duktiga men det är stimmigt med 4 barn...på kvällen körde jag Johan till pingisträningen, han är så stor nu tonåring men så mysig kille! Trygg han bryr sig om sina småkusiner som älskar honom, tycker inte de är så jobbiga och skojar med dem, inte divig eller tuff. och han är jätteduktig på pingis, hoppas jag kan titta på honom snart när han spelar i Lyckeby!!!

Igår torsdag var vi och matade ankorna, vi hade även "extrabarnet" Dajm hos oss.

Mamma tyckte det blev lite stressigt då hon skulle iväg men jag nästan tvingade iväg henne på sin kurs, vi träffas ju snart igen!

Solen sken och vädret var toppen! När vi kom hem var vi ute en stund innan vi gick in, svårt att klä barnen man vill inte att de ska vara för kalla...


Idag fredag skiner solen redan, kommer bli en fin dag att vara ute kanske gå till skogen eller lekplatsen något ska vi göra!


Trevlig helg!

Av Ina - 23 mars 2012 07:09


typiskt!!! Vill inte bli sjuk igen, var så jobbigt sist!!!

Nu är jag rejält täppt i näsan...så det blir att kurera sig...

Barnen är lite förkylda men inte så mycket, skönt det!

Av Ina - 19 mars 2012 21:15


Har jobbat hela förra veckan utom torsdagen. Helgen har verkligen varit intensiv med 2 st extra-vak på patienter (en dam skulle ut och röka med 3 olika slangar kopplade till sig..) en ramlade och en blev akut sämre. Helt otroligt att allt händer på en gång men tur att man jobbade med bra människor så det gick ändå bra!

Många på jobbet är förkylda och jag börjar också känna mig lite hängig och alexander är ganska förkyld och hostar. men nu är vi lediga 4 dagar!! Det ska verkligen bli skönt!

Imorgon ska vi till mamma och sova där. måste bara plocka lite här hemma...roger ska sätta iho alexanders garderob så man kan börja flytta om i garderoberna, just nu har jag bara tryckt in allt för att det inte ska ligga framme..=) Öppnar man ramlar allt ut...hehe...

Av Ina - 16 mars 2012 19:37


jobbar hela veckan utom igår. veckan har gått snabbt, varit ganska ok på jobbet suttit vak 1 gång.

Den lediga dagen spenderades hemme, mysigt emellanåt och jobbigt, hanna lyssnar ju inte någonting hon lyssnar när jag höjer rösten. så irriterande och jobbigt tycker inte det är roligt att skälla. det enda man säger är snälla lyssna och till alexander NEJ nej nej...han lyssnar ju inte heller och har ritkgit humör när han inte får som han vill, slåss.

men det hände under dagen att de lekte ihop och var riktigt söta då sväller mamma hjärtat...=)

Hanna sov en stund, jag somnade väl kanske 5 min och vad trött jag blev efter det vågade inte somna då alexander sov ute...fick sätta på en kanna kaffe för att orka vara vaken...man börjar bli sliten av all sömnlöshet, nu behöve vi sova! Tapeten till alex rum har kommit och roger ska tapetsera på söndag...håller tummarna för att det går bra och vi kan börja sätta ihop lite möbler och snart flytta ner alex.


innan jobbet idag shoppade jag lite till barnen, riktigt kul! mössor, extra vantar, tunika till hanna, fleccejacka till hanna och hämtade ut böcker jag beställt. härligt! behövde lite shopping! =))


annars jobbar jag ju i helgen så jag kommer mest hålla till här....måndag är det utb till 16 kommer bli segt men sen är jag ledig 4 dagar och jobbar sen helgen igen. då ska jag och hanna på bamsegympa på hassl, det ska bli roligt!


hoppas ni får en bra helg


Av Ina - 11 mars 2012 21:23


Fredag- kalas hos Johan som fyllt 14 år, stor kille men tyvärr fick vi inte träffa hans tjej...tror han skäms för oss...=))

God mat och det gick bra med alla barnen, de sprang omkring och lekte bra. Vi körde vid 19 hem till mamma för att lägga dem och det gick jättebra!

Lördagen- alex vaknade 4.40 men somnade om till 07, det var välbehövligt! Vi packade in oss i mammas lilla bil och körde till K-hamn, vädret var inte så soligt som vädergubbarna lovat men vi hade det mysigt på stan! Mött upp pappa som hängde med oss. Vi åt lunch på stan och sen fikade vi hos pappa, hans nya soffa var jättefin! Hittade lite på stan 2 långärmade tröjor till hanna, en Esprit t-shirt till alex på rea och en tvålpump till oss att ha i köket från Cult. Duschcreme och några böcker. är nöjd med mina inköp! =) får se vad plånboken säger om detta bara...

Väl hemma från shoppingen försökte vi vila lite men det ville INTE barnen även om de var jättetrötta. Roger kom strax innan 17 och hämtade oss för kalas hos Mia. Där var det oxå god mat och fika, massa stim och stoj på de små barnen men även där gick det bra!

Åkte hem strax innan 20 och båda barnen somnade i bilen och sov när vi la dem i sina sängar. Vi tittade på Mellofinalen, tyckte om låten som vann men gillade Danny och David Lindgren oxå!

söndag- lunch hemma hos Linda i Hässlegården, de stora tjejerna försvann upp på julias rum och killarna lekte med olika bilar. Mycket trevligt! På eftermiddagen kom fam Lagerström, det blev grillpremiär. mycket gott och trevligt! Hann även med att träna och nu har roger och jag kollat tv ihop. dax för sängen för en ny jobbevecka, är bara ledig torsdag annars jobbar jag hela veckan och helgen...känns inte så kul när man tänker på det nu men hoppas det går snabbt!


over and natti!

Av Ina - 8 mars 2012 20:30


Imorgon ska vi då på kalas hos Johan, sover hos mamma, blir lite mys på stan på lördag om det är ok väder sen blir det kalas hos Mia. Söndagen är ännu tom och obokad, får nog bli pyssel här hemma då jag jobbar mycket nästa vecka. det är ganska uppställt här hemma just nu...

De kommande helgerna jobbar jag men det känns ganska ok då jag har lyckats vara ledig 6 helger i rad! =)

Av Ina - 8 mars 2012 20:06


när jag kom hem efter att ha jobbat över läste jag en pixibok för hanna och myste med henne en stund då smet roger upp till datorn...vi pratade lite snabbt innan jag läste för hanna....

Har bett honom att pausa i spelet och prata lite med mig...va fan!!!! ska man behöva göra det??!! Varje kväll är det likadant, väldigt sporadisk kommunikation...ibland kommer jag inte ihåg vad jag har sagt och inte...känns inte kul

Ovido - Quiz & Flashcards