Direktlänk till inlägg 8 april 2012

Påskdagen

Av Ina - 8 april 2012 19:56


Åt frukost och sen myste vi bara runt, var ute en liten stund då vädret var ok, lekplatsen är en favorit när vi är hos mormor. Alexander sov nästan 2 timmar ute i vagnen (även om en liten gråsparv satt på taket och "kvittrade"=tjattrade, vilket liv den förde)

Jag hjälpte mamma med det mesta så mycket jag hann mellan barnen innan syrran med barn och lillebror med fru och barn anlände. Barnen fick varsitt påskägg med godis. Alex fick spann, spade och kratta av mormor, hanna fick hårspännen och pixibok. De har så mycket godis här nu men det får vi spara...

Mamma hade gjort god mat med fläskfile som hon gjorde i ugnen, tyckte det var jättegott! Chokladtårta till efterätt, den är god men så mäktig.

Barnen skötte sig bra, de lekte en del men Leo var inte jättepigg och alexander blev väldigt trött på slutet men vi hann mysa ändå.

Jag blev också väldigt trött, det är jobbigt att vara iväg skönt att komma hem! Mår inte helt 100, ska väl bli sjuk eller så är man bara trött...

Barnen somnade i bilen hem, alexander gick att lägga men hanna är vaken och tittar på tv...får se när man kan få henne i säng...tror jag ska ta en Alvedon snart, huvudet är tungt...Får bli att vila imorgon...


Hoppas ni haft en bra påsk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards