Direktlänk till inlägg 18 april 2012

lediga dagen

Av Ina - 18 april 2012 21:13


Åhh va skönt det har varit att vara ledig!!! Behövde det efter 4 morgon pass, var så trött igår men jag cyklade ändå bort till träningen, idag har jag inte ont i ryggen!

Solen har strålat har nästan hela dagen! 4 maskiner tvätt är uthängda, ändå är det lite kvar...men så härligt att kunna hänga ut tvätten, slippa ha den inne!

Barnen och jag har haft en mysdag, inte så mycket bråk idag det kommer framåt eftermiddagen då de börjar bli trötta. Alexander är nästan alltid besvärlig när man ska gå ut eller han inte får som han vill men det är 1,5 års åldern...Går det inte hans väg slingrar han sig som en mask i famnen då lägger jag ner honom på marken/golvet då ligger han där och vrålar...suck!

Han har börjat att försöka cykla på 3 hjulingen, når inte riktigt men han sparkar sig fram med hjälp av fötterna. På dagis gillar han åka i någon vagn efter cykeln eller som passagerar, han är nog lite bekväm tror jag...=)

Vann budgivning på en sommarpyjamas och ett nattlinne tyill hanna på tradera, hon blev så glad när det kom hem att hon ville prova dem direkt! Hon sa: åh mamma va snäll du är som köpte det till mig! sötnosen! Ibland så kan hon lilla tottan! Ikväll sa hon först att hon älskar mig...försöker verkligen inte skälla på henne hela tiden men nu är hon inne i någon testa period, emellanåt gör hon mig galen! vissa dagar kan hon vara jättejobbig och nästa dag är hon så gullig och snäll. väldigt ombytlig!

Sötaste ändå var när hon satt med alexander i soffan med hans favoritbok- en bilderbok jag köpte på rean med massa fordon i, han bara älskar den boken!!! Sitter och pekar och säger wroom wroom...=)

Vi har varit ute i 2 omgångar idag så inatt sover de nog gott! Hanna plockade som vanligt lite blommor till mig, kanske hon blir florist och alexander frisör? Han älskar ju att pilla i allas hår främst när han är trött.

Det ska iallfall bli spännande att få se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards