Direktlänk till inlägg 22 april 2012

lördagens grillfest!

Av Ina - 22 april 2012 20:53

 Vilken rolig dag/kväll jag har haft!

Först var jag och hanna på Bamsegympa, så roligt att se henne springa omkring med alla kompisar från dagis. Efter gympan packade vi in oss i bilen och körde till mormor där barnen skulle sova över. In med dem, gav dem lite mat och lugnade alexander sen körde jag hem igen. Hemma hade roger hunnit en del medans jag var borta, vi donade och vid 15.30 var vi klara...jaha vad gör vi nu? kan inte våra "gäster" komma snart?!? längtar efter dem ju! =)

Tillslut blev klockan 17 och våra vänner ramlade in! Underbart!!!

Fick så fina presenter av alla!

Potatissalladen blev inte så god som den brukar bli, den blir bättre med nypotatis men helt ok. Jag fick dricka för det kvinnliga könet själv då alla tjejerna antingen var chaufför eller gravid...=)

Men jag lurade i några av killarna en "tjejdrink" Passoa och apelsinjucie, mumma! Roger blev ganska full tidigt men han drack öl som var 10,2 % så inte konstigt alls...han drack in i det sista då de sista körde hem strax innan 24...ganska lagom, vi kom i säng strax innan 01...jag hade lite problem att sova då min make låg och asgarvade åt ingenting...han tyckte något ,vad vet jag inte, var jätteroligt...tillslut blev jag ganska sur och efter en stund somnade han och snarkade...som vanligt när han druckit!!!

Vi blev väckta av telefonen 10.20 åhh så skönt att få sova och få ligga kvar i sängen! Lite seg i huvudet var man men efter lite frukost var man på g igen! Roger var inte pigg idag...så jag körde när vi hämtade barnen, vi fick stek hos mamma! MUMMA! och fika hos Håkan, roger skulle hjälpa johan med hans dator så vi var där några timmar, alexander hll på att göra mig tokig då han var på allt och skulle springa upp och ner i trappan....barnen var ganska trötta så vi tog smörgås och välling hemma hos mamma innan vi körde hem... alexander somnade snabbt men hanna är vaken än, hon somnade i bilen...hon har börjat tjata om att vi ska ligga där tills hon somnar, är lite kluven för OM vi ligger där somnar hon snabbt men det är dumt att vänja henne då man gärna vill göra annat...det är ju ändå ganska mysigt men vi har inte gjort det innan utan det är nu hon har börjat vilja att vi ska ligga jämte henne....

Imorgon ska jag på utvecklingssamtal med alexander, tycker det är jättesvårt att vara negativ men vi tycker inte det är bra på dagis...men man får lägga fram det på ett annorlunda sätt...alexander mår ju inte bra så han är viktigast!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards