Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Ina - 4 maj 2012 20:17


min utstyrsel bestod av en klänning som mamma sytt, många tyckte den var fin men oj vad varm man blev! den andades ingenting!!!


 

 

Av Ina - 4 maj 2012 20:05


Nu till något roligare!

Efter en skitdag på jobbet körde jag hem för att göra mig iordning för kvällens fest, 70talet! Hade rotat i mammas källare och hittade lite, skulle dock ha kört och tittat på någotn second hand men tyckte jag hade sååå gott om tid och sen helt plötsligt var det den dagen....suck blir så trött på mig själv!

Min "utstyrsel" blev ganska ok kunde blivit bättre men det fick gå! Vädret var ju helt underbart igår! Väldigt vackert ute på Saltöbadplats, dit ska vi åka i sommar!

Folket var lite sena men tillslut var alla samlade och vi började leka lite sen körde vi bort till Cyberzone för tacobuffe och bowling! såå kul! Jag, frida och carola röjde på 1 bana, så roligt vi hade!

Kom hem ca 22.45 ganska trött efter att hållit igång hela dagen och kvällen tänkte: nu ska det bli skönt att lägga sig...tji fick jag för alexander vaknade och gallskrek...vill inte somna om så jag tog upp honom till oss efter ett tag...där låg han och drog mig i håret och snurrade och bökade...nu får det vara nog sa jag och gick ner och gjorde välling och bäddade ner honom i sin säng...han somnade! jippi tänkte jag nu får jag sova! Ja kanske 1 timme innan hanna kom...så roger och jag har nog sovit 3 timmar totalt inatt...

inte bra när man ska jobba, vaknade idag helt leabröten...har ont överallt efter bowlingen...fan man börjar bli gammal  

roger hämtade barnen på dagis och jag körde inom citygross för lite lyx, köpte laxtournedous i deras fiskdisk. åh så goda de var! mmmumma!! barnen åt som vanligt ingenting, hanna ska jämt äta smörgås...blir galen och sen äter hon inte upp smörgåsen när hon får så hon fick vänta med att bada tills hon ätit upp...idag har mamma inget tålamod!!

Blir lite tv och en tidig kväll i säng, är riktigt trött! Ska unna mig lite godis och cola...

Av Ina - 4 maj 2012 19:59

Först ska jag börja gnälla och pipa lite, jobbet är så jäkla tungt och det händer INGENTING med patienterna...de bara ligger i sina sängar och kan och vill ingenting!! Man tjatar hemma och på jobbet!! Hanna vägrar äta och gå på toaletten, alexander springer omkring och roger gör inte det jag vill han ska göra på kvällarna när jag jobbar....GAH!!!

Och på jobbet måste man tjata på patientern att äta, dricka och mobilisera sig...man kan ju faktikst inte tvinga någon att äta, bara erbjuda och locka lite...

Ovido - Quiz & Flashcards