Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Ina - 19 maj 2012 21:31


Tur min mamma läser tidningen och ser tv ofta för hon berättade för mig att vattnet ska stängas av månd-torsdag 19-06 hos oss...blir ju lite meckigt men det löser sig nog! Men det är ju bra och veta! Så jag upplyste våra grannar också, de hade ingen aning...lite dåligt att man inte fått något infoblad i brevlådan tänk på alla gamlingar! (och oss)

Av Ina - 19 maj 2012 21:24


Igår sprang jag i stort sett hela fredagen på jobbet, helt sjukt! 4 patienter som skulle åka hem, magar som krånglade, sängar som skulle renbäddas, matning, lite småprat, förråd som skulle beställas och hämtas, mat som skulle delas ut och så ska jag kanske ha lite rast också och slutar kl 14?!? Men nix pix det slutade med att jag slängde i mig en fralla som hade blivit över från morgonen 13.50 innan jag skulle till optikerna så jag inte svimmade...suck!

Besöket hos optikerna gick ganska bra, gjorde synundersökning men visade att mitt högra öga blivit ännu sämre och behöver verkligen nya glas då reflexbehandlingen krackelerat(?) fått låna hem 5 st bågar...och jag som har sån beslutsångest hela tiden! har så svårt att se vad som skulle passa och vänja mig...ska även testa linser för första gången i mitt liv på torsdag...spännande!

Var riktigt trött när jag kom hem, vi grillade hamburgare (skulle haft po och bella på middag men hon var förkyld så vi bokade en annan dag)

Kanske tur ändå för jag var nog inget bra sällskap och roger var irriterad och trött för barnen hade jäklats med honom hela dagen så vi bara tog det lugnt på kvällen, så gott det går med 2 trötta barn...

Av Ina - 19 maj 2012 21:12


Har varit en mysig dag idag, mattias och barbara var här när jag kom hem från jobbet och roger hade bakat bullar så vi fikade nästan direkt...mycket gott! Hade varit riktigt trevligt om man hade kunnat sitta och prata också, alexander springer ivög hela tiden och han är så medveten att han inte får!!! Jag blir galen!!! =)

Vi tog en promenad med hundarna och så grillade vi.

Har även testat mitt koffeinfria kaffe, tyckte det var gott! Smaken är ju samma men jag kan sova ändå! Toppen för mig som är så känslig!

Mamma skulle ha passat barnen idag men är sjuk- krya på dig lilla mamma!

Av Ina - 19 maj 2012 21:11


Köpte nytt godis från Cloetta- Juliskum, skumtomtar men med smak av päron och cola...riktigt gott faktiskt!

Ovido - Quiz & Flashcards