Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Ina - 20 oktober 2009 21:46


Verkar som vi aldrig kommer få vaccin, det har blivit flyttat igen! Vi kommer väl bli sjuka innan vi får det...

En läkare sa att Ericsson ska börja vaccinera sina anställda denna veckan, behöver verkligen de anställda på Ericsson vaccinet tidigare än oss som jobbar med sjuka männsikor????!!!

Sjukt är det!!

Av Ina - 20 oktober 2009 21:35


Som jag nog nämt så har jag haft studenter nu under 6 veckors tid. Två jätteduktiga tjejer som verkligen har utvecklats!

Men tjejen som gått längst och snart är klar fick vi ta ett samtal idag med eftersom det är vissa saker hon måste bättra sig på och det är inte lång tid kvar av praktiken. Tyckte nog att vi la fram det på ett bra sätt men hon blev helt knäckt. Jag kände mig som väldens största skit! Men sjuksköterskan som jag har studenterna ihop med har påpekat detta sen mittbedömningen alltså för 4-5 veckor sedan och ändå har hon inte blivit bättre på det och då tror man ju att hon inte bryr sig vad man säger. SSK:n har verkligen försökt allt! Usch ibland är det riktigt jobbigt att ha studenter samtidigt som det ju också är roligt!

Men hon blev jätteledsen och kände sig värdelös och vi fösökte peppa henne och säga att det är detta du ska koncentrera dig på att bli bättre på för hon ÄR duktig men kan inte "knyta ihop påsen" helheten som är ju viktig eftersom hon snart ska stå på egna ben och vi har ju inte tänkt att underkänna henne utan hjälpa henne att bli godkänd!

Jag mådde jättedåligt när jag körde från jobbet, funderade på om vi kunde gjort på något annat sätt eller om hon inte tog till sig det vi sa? Har iallfall dåligt samvete samtidigt som vi måste ta tag i det....

Ovido - Quiz & Flashcards