Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

i´m back

Av Ina - 25 januari 2010 19:33


Har jobbat i helgen så jag har inte hunnit skriva nåt...

Går maginfluensa på jobbet igen, vi öppnade, städade och fick stänga igen...meningslöst!!! Som tur var slapp jag den sidan...jag hade nog med "min" sida...Fick en patient som egentligen skulle legat kvar på IVA, stackars man! Kan inte berätta så mycket men han hade massor av slangar, syrgasd, sond, kateter, stomi och 2 st dropp + lång CDK (tror jag det var eller CVK?)

Vi kunde iallfall avlägsna syrgasten och jag fick dra sonden. Alltid spännande att göra något nytt! Vi har många ganska unga patienter som är väldigt sjuka, väldigt sorgligt men ändå är de och de anhöriga så nöjda med vårt jobb att man klarar det.

I söndags när jag kom hem var Roger och Hanna på roadtrip Asarum och Svängsta, så jag passade på att vila mig 1 timme...riktigt lyx!

Hanna hade åkt Rogers kälke, detta pratar hon om hela tiden! Pappas gamla kälke...=)


Idag måndag har tiden gått så sakta! jag har varit så trött...pappa kom hit några timmar...sen skulle hanna och jag sova men hanna ville inte sova så hon fick leka lite medans jag "vilade"

dryg dag iallfall!

Imorgon blir det roligare, då är det 1 års kalas hos Alice! Vi ska ha tjejdag äta lunch och fika! Ska bli mysigt!

 
 
Ingen bild

Jeanna

25 januari 2010 19:58

Vad kul och trevligt att de anhöriga är så nöjda mer er! =o)
Mysigt med barnkalas och tjejlunch! Hoppas ni får trevligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards