Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Bröllop

Av Ina - 23 maj 2010 19:07


Dagen började redan 5.40...tyvärr Men vi la kvar en stund och myste. Hade en del packning och göra oss fina som skulle hinnas med.

Såklart kissar Hanna på mig oxå som tur är hade jag inte mina kläder som jag skulle ha på bröllopet på mig utan hade nattlinnet...gissa om man blev lite sur...

Vi körde till Svängsta och lämnade av Hanna och alla väskor och vagnen+bilstolen. Farmor, Hanna och gammelfaster Marianne skulle till Holje marknad.

Roger och jag styrde kosan mot Karlshamn, själva. Kändes konstigt!

Vigseln i rådhuset började kl 13 och var slut 13.15 Var en fin vigsel, mysig.

Efteråt begav vi oss till piren där Rogers som blivit tilldelad att vara bröllopsfotograf skulle ta bilder på brudparet. Vädret var helt perfekt! Har sett några av bilderna, de blev kanon!

Vi hade köpt med oss lite fika som vi åt i Väggaparken. Jättemysigt! De var så avslappnade och Viggo sprang omkring och lekte.

Kl 15 var vi i lokalen. Precis lagom stor och fint dukad. Någon hade sytt hjärtan med våra namn på som bordsplacering.

Hela kvällen gick och det var tal, spex och sång. God mat och god moussetårta. Blec även bullens korv på kvällen. Jag hade ganska ont i magen hela kvällen så jag åt inte mycket...vi körde hem tid 23.30 tiden...

Hanna vaknade sen kl 05!!!! GISSA OM VI ÄR TRÖTTA!

Farmor och farfar tog hand om henne 2 timmar innan vi orkade gå upp...

Solen sken även idag så vi gick till ett dagis i närheten som Hanna älskade!

Åt pannkakor till lunch sen körde vi hem, vi var så trötta. Hanna sov en stund i bilen (jag oxå)

Roger fick inte sova alls, han klippte gräset istället.

Denna dagen har varit ganska seg...ingen har precis varit på topp...och det blåser storm här ute men Hanna skulle vara ute ändå såklart...mamma oxå...

så nu sitter jag här med gott samvete och äter choklad...ska lägga mig tidigt idag!

Här kommer lite bilder från bröllopet

 


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards