Alla inlägg den 3 april 2010

Av Ina - 3 april 2010 22:21


Kvällen innan blev sen så Hanna sov nog till 6.30 iallfall idag men oj så trötta vi varit allihopa. Roger fick hjälpa mig att skala potatis innan han åkte till jobbet, hade ganska mycket jag skulle hinna innan mamma, syrran och barnen kom.

Hanna och jag var ute en liten stund sen blev det 2 prom med vagnen för hon somnade inte första...sen sov hon ca 2 timmar så jag hann städa och stryka duken och duka. Hade allt under kontroll....ganska...gillar att föbereda så man slipper stå så mycket när gästerna kommer.

Hanna fick 2 påskägg, syrran hade ettstort med ett ritblock och lite godis, mormor ett litet med godis. Hanna fick lite godis men inte allt. Hon kan vräka godis den ungen...

Vi hade påskmat, jag hade gjort potatisgratäng, den blev helt ok.

Sen åt vi varm frukt med blockchoklad och glass a´la syrran. SÅÅÅ uuuunderbart gott!

sen årkade vi inte äta mer så jag har ett stort påskägg här med lösgodis (nån som är sugen?)

Ångrar att jag satte upp mig att jobba imorgon...men men nästa påsk är jag ledig hela...


hoppas ni har haft en trevlig påsk hittills!

Av Ina - 3 april 2010 22:16


7.45 ringer telefonen, shit tänkte jag vem ringer såhär tidigt...det var lillebror som ville komma och hänga med oss. Va glad jag blev, saknar dem allt! Så Viggo och han var här vid 8.30, hade en härligt dag med lek för kusinerna och prat för oss vuxna.

Vid 14 tiden åker de hem.

Vid 16 tiden sätter vi oss i bilen för att bege oss till Ronneby och goa fam Lagerström. En hel påse med goa grejor att äta.

Vi fick tacopaj, så gott!

Sen hade vi tagit med oss ostbricka och lite godis. After Eight är självklart!

Hanna fick smaka After Eight, kan säga att hon gillade det mycket! =)

Alice somnade ungefär vid 19 tiden, Hanna somnade faktiskt i deras gästsäng vid 21 tiden så vi fick vuxentid, så härligt och så mysigt vi hade det. Vid 00 tiden begav vi oss hem.

Mycket sent för oss men vi hade ju så trevligt, ibland får man offra sömnen-


Tack fam Lagerström för en underbart mysig kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards