Alla inlägg den 22 september 2011

Av Ina - 22 september 2011 21:32

  

    

      

  

Av Ina - 22 september 2011 20:54


Åkte och handlade igår kväll, körde först inom Maxi och köpte fodrade allvädersstövlar till Hanna...verkar som de passar, så svårt att känna tycker jag!

Sen körde jag till willys med värsta listan då vi ska ha kalas i dagarna 2...

Handla de massor och när jag skulle betala MEDGES EJ....fan tänkte jag visste jag hade pengar...så pinsamt! Verkar som det var andra kunde som haft problem med sina kort så jag gick ut till bankomaten och försökte ta ut, fick ut en del...något hade dragits från migg konto...fick ringa hem till roger så fick han föra över....jag råkar alltid ut för detta! Men jag kom hem med hela bagaget fullt och ändå känns det inte komplett...

Känns faktiskt ok att börja jobba så man får in lite mer pengar, alla pengar går till räkningar och mat. Så mycket jag behöver köpa till mig själv...nya träningskläder, vinterskor tex...Men såklart prioriterar man barnen först!

Hade även velat köpa lite ny inredning till vårt sovrum...

Nu i höst ska vi sätta igång med att göra alla rummen klara, vi ska ju flytta upp och hanna ska ha vårt sovrum. Hon vill ha blått så då ska vi kolla nån tapet eller färg (jag röstar på en randig tapet med många färger i) Alexander ska ju då ha Hannas rum (som är lila) så där ska också målas nån färg vet inte vilken...blir väl grön eller blå...Och då ska även nya möbler inhandlas, vi måste utnyttja rummens höjd och komma på nån smart förvaring...nya lampor och gardiner, kanske mattor...nån som har lite pengar över? För gärna över dem till mig...=)

Det ska bli skönt när allt är klart så vi får undan alla leksaker som ligger överallt! Vet ungefär hur Hannas rum ska vara...hon ska få ett skrivbord så hon kan ha alla kritor, pennor, målablock och vattenfärger som ligger i ett skåp i köket...Burkar till pärlor ska inhandlas! Tjejer har så mycket saker...småplock

Så det ska vi göra i höst, hoppas det är klart till jul!

Av Ina - 22 september 2011 20:51


Idag har alexander varit ledsen och legat och myst i min famn nästan hela tiden medans hanna var på dagis. Jättemysigt om det inte varit för att han har diarré hela tiden och är illröd i rumpan...Han ÄR allergisk mot något mjölk eller gluten???

Jag har köpt låglaktosmjölk och mjölkfritt smör til honom men nästan allt innehåller ju mjölk tom leverpastej!!! Ringde även och bokade in ett läkarsamtal men fick inte tid förrän 6 okt...min söta lilla pojk! Och på onsdag ska han få sin spruta så då får vi se om han gått upp något i vikt....

Tycker så synd om honom!!!

Ovido - Quiz & Flashcards