Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

latmask?

Av Ina - 8 februari 2012 20:04


Några på jobbet pratade om matkasse,städhjälp och fönsterputsning...

Matkassen är jag intresserad av men fönsterputsningen hade varit skönt att slippa men det känns som man är lat då...att man "borde" göra såna saker själv...Och vi har ju inte så många fönster men ett fönster många meter upp som inte går att öppnainåt eller vända, kanske man ändå skulle anlita någon som kan klättra upp och putsa det...=)

Som sagt är jag väldigt kluven till detta, väldigt lätt, bekvämt att slippa men saker man kan göra själv...

Matkassen från Allatorp pratar många på jobbet om, 700kr eller 1000kr/vecka om man vill ha mat till helgen. Närproducerat, ekologiskt och lite "lyxigare" kött, man får även ägg, potatis och pålägg men jag tycker det är mycket pengar, jag handlar inte för "så mycket" varje vecka MEN man slipper ju handla då man får alla måltider kompletta...kluven även i detta...men det hade varit skönt då jag tycker det är tråkigt att laga mat och få ihop nyttiga måltider som går snabbt och är goda...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards