Alla inlägg under april 2012

Av Ina - 18 april 2012 21:13


Åhh va skönt det har varit att vara ledig!!! Behövde det efter 4 morgon pass, var så trött igår men jag cyklade ändå bort till träningen, idag har jag inte ont i ryggen!

Solen har strålat har nästan hela dagen! 4 maskiner tvätt är uthängda, ändå är det lite kvar...men så härligt att kunna hänga ut tvätten, slippa ha den inne!

Barnen och jag har haft en mysdag, inte så mycket bråk idag det kommer framåt eftermiddagen då de börjar bli trötta. Alexander är nästan alltid besvärlig när man ska gå ut eller han inte får som han vill men det är 1,5 års åldern...Går det inte hans väg slingrar han sig som en mask i famnen då lägger jag ner honom på marken/golvet då ligger han där och vrålar...suck!

Han har börjat att försöka cykla på 3 hjulingen, når inte riktigt men han sparkar sig fram med hjälp av fötterna. På dagis gillar han åka i någon vagn efter cykeln eller som passagerar, han är nog lite bekväm tror jag...=)

Vann budgivning på en sommarpyjamas och ett nattlinne tyill hanna på tradera, hon blev så glad när det kom hem att hon ville prova dem direkt! Hon sa: åh mamma va snäll du är som köpte det till mig! sötnosen! Ibland så kan hon lilla tottan! Ikväll sa hon först att hon älskar mig...försöker verkligen inte skälla på henne hela tiden men nu är hon inne i någon testa period, emellanåt gör hon mig galen! vissa dagar kan hon vara jättejobbig och nästa dag är hon så gullig och snäll. väldigt ombytlig!

Sötaste ändå var när hon satt med alexander i soffan med hans favoritbok- en bilderbok jag köpte på rean med massa fordon i, han bara älskar den boken!!! Sitter och pekar och säger wroom wroom...=)

Vi har varit ute i 2 omgångar idag så inatt sover de nog gott! Hanna plockade som vanligt lite blommor till mig, kanske hon blir florist och alexander frisör? Han älskar ju att pilla i allas hår främst när han är trött.

Det ska iallfall bli spännande att få se

Av Ina - 15 april 2012 21:20


17 st blir vi på lördag då vi ska ha grillfest! HOPPAS på fint väder!! Och att alla (barn) håller sig friska så alla kan komma!!!! Är ju ändå några dagar tills det är lördag...=)

Ska bli jätteroligt att träffa våra vänner!!!     

Av Ina - 15 april 2012 21:11


Jobbet idag har varit otroligt, var gråtfärdig när jag gick hem vid 15...vi hade knappt suttit något på hela dagen och inte hunnit ge patienterna dricka, har varit så mycket omvårdnad och tagit lång tid att man inte hunnit med allt annat som också är viktigt bla drycken!

TUR jag har en sån duktig ssk student, hon är super! Extra händer är aldrig fel när det är som det är just nu, innan jag gick hem fick vi ytterligare 2 patienter som kräver mycket omvårdnad...nästa så man vill sjuksiva sig imorgon bitti...känner sig inte alls sugen på att gå till jobbet...gå hem och känna sig otillräcklig, känna att man hade velat göra så mycket mera! Ändå gjorde vi MASSOR...men tyvärr är det inget att göra, dåligt med personal gör det såhär...imorgon var vi visst många men...beror helt på vilka man jobbar med hur mycket det flyter...


När jag kom hem var svärföräldrarna här, vi fikade lite sen var de tvugna att köra...Var något batteri anne skulle ha till sin kamera...

Vid 15.30 kom Erica som skulle klippa mig och barnen, hon är färdig frisör till sommaren då hon går ut. Jättesöt tjej, duktig och väldigt tålmodig med Hanna som ville hjälpa till med allt...så hanna kammade mig och sprutade vatten i håret när Erica klippte mig...=)

Ska absolut gå till henne när hon har en egen stol på en salong!


Nehä nu blir det nog sängen, om man kan sova, är så täppt i näsan, är så torr, inte snorig men ändå kan man inte andas...jobbigt!!

Ska ringa blodcentralen imorgon och höra om jag kan lämna blod på tisdag ändå...bara 6-7 ggr jag ändrar tiden annars...tråkigt! hade varit skönt att ha det gjort!

Av Ina - 15 april 2012 21:08


Lördagen lyckades jag ju byta pass så jag jobbade till strax efter 14, körde hem, bytte om och körde på 2 års kalas hos William. Lätt att ha hanna med sig, hon lekte med de stora killarna hela kvällen. God mat och tårta.

Kom hem ganska sent, tog en stund att få hanna att sova igen då hon somnade i bilen hem. Jag gick och la mig en stund senare då jag var väldigt trött, jobbet var det fullt ös på!

Av Ina - 13 april 2012 12:07


Tog ut barnen efter de ätit, alexander sover i vagnen och hanna räddade maskar från att drunkna...=)

Ganska skönt väder även om det småduggar.

Hannas favoritgranne Christin gick förbi och hanna är där en stund nu innan mormor och morfar kommer, hon tycker det är roligt att gå hem till grannarna och hälsa på. synd att det inte finns något barn i hennes ålder att leka med på gatan, ganska smidigt när de blir större och bara springa över och leka....

Av Ina - 13 april 2012 08:28


Usch så tradigt väder men man får väl se det positiva också att alla växter får vatten och de blir gröna och vackra till sommaren men tråkigt ändå....

får bli lek och pysseldag, dax att bada de små trollen också...


Fredagsmys, godis har vi gott om iallafall....mycket ölver sen påsk, inte bra alls för en liten godisråtta som jag...vissa perioder är jag jättesugen sen kan det gå lång tid innan jag äter igen...chips äter vi inte mycket utan det blir choklad, nötter och segt smågodis...=)

Av Ina - 12 april 2012 20:40


nästa helg ska vi ha grillfest för några av våra vänner, skickade ut inbjudningar för att det skulle vara lite "speciellt"  men det är ganska många som inte har hört av sig alls...kan man inte säger man väl det direkt om man inte kommer??? så slipper man vänta....

Det ska verkligen bli roligt att ha lite kompisar här, grilla och ha skoj! blir ju inte så ofta längre men när sommaren kommer blir det ju lite annorlunda, detta får bli invigningen inför sommaren...=)

Av Ina - 12 april 2012 20:31


Åh va jobbigt att vara förkyld IGEN! sätter sig i bihålorna så man blir så täppt...men det är bara att kurera sig och kämpa på...

Jobbet idag har varit stressigt och oorganiserat, vi var gott om folk men hade dålig kommunikation så det blev rörigt...men vi fick ändå ihop det, vid 10-11 var det lite lugnare då tyckte min student att det var tråkigt...då log jag bara och sa SSKKÖÖNT! men det finns alltid saker att göra!!!

Skickade hem några patienter idag och någon åker nog hem imorgon så helgen kanske blir bra, får se. Jag skulle jobbat lördag kväll men bytte så jag jobbar dag så vi kan åka och fira William som fyller 2 år.

Efter jobbet idag åkte först för cellprov efter det åkte jag runt och handlade, träolja, lite smink och cremer, present till william, hittade lite på kappahl och lindex (bla en blå tröja med fjärilar till hanna som hon ÄLSKADE! Riktigt roligt att shoppa lite och gå runt och titta. =)


Imorgon är vi lediga, bara vara hemma och mysa! Kanske kommer mina föräldrar

På söndag ska vi klippa oss, en tjej som håller på att utbilda sig till frisör kommer och ska klippa mig och barnen...ska bli så skönt!!! Hon har inte klippt oss innan men vår granne låter henne klippa sig och hon är fin så vi får väl ge henne en chans...=)

Ovido - Quiz & Flashcards