Alla inlägg under augusti 2008

Av Ina - 26 augusti 2008 10:04


Hanna vaknade nog vid 06 idag tror jag, var så borta...hon fick ligga i vår säng och böka runt lite...

Ni sitter hon på sin lekfilt och "pratar" med en plastfisk...hon har sovit 1 timme...

Om en stund kommer morfar hit, vi ska gå och fiska...han har tjatat om det länge och nu blev det av...Roger fick ett metspö av mig i present.Jag ska oxå köpa ett nästa gång vi är på Ö&B...


Imorgon ska vi till Emmy och Nelly, det ska bli roligt att träffa dem och se tjejerna leka, sen bär det av till Mörrum och mormor. Ska försöka få in vaggan i bilen och lämpa av den hos henne så vi kan göra iordning Hannas rum snart...på fredag ska vi köpa mer färg...


Det är ju Rogers sista semestervecka, det har varit så skönt att ha honom hemma så länge! Det har gått så bra med Hanna oxå, hon gillar verkligen sin pappa! Det går jättebra när han lägger henne nu, det var ju lite problem innan...

Hon är verkligen lätt min lilla tjej, gråter inte mycket och är väldigt ofta glad och "pratig". Skrattar nästan hela tiden...en riktig goding!


Av Ina - 25 augusti 2008 11:35


Sen jag gick hem på mammaledighet har jag varit beroende av Tradera...

Har köpt många fina kläder där!

Det senaste jag vann fick jag hem idag, ett par nya jenas från Lindex till Hanna. De var jättefina!

Man kan göra riktiga fynd där!

Av Ina - 25 augusti 2008 10:24


Hanna har börjat vilja sova senare nu på fm...innan kunde man lägga henne 08.30 och hon somnade direkt, nu somnar hon senare och sover max 1 timme...men hon behöver väl inte så mycket sömn som innan antar jag...sover nästan hela nätterna, det är så olika...funderar på att när hennes rum är klart att flytta in henne där...vi får se...

ska bli roligt att göra iordning rummet, färgen är jättefin (vet dock att det finns några som kommer skrika rätt ut när de ser det, inga namn nämda)

men det är ju vi som ska gilla det så...

Det är inte så mycket vi behöver köpa heller, har en del tavlor som ska upp och ska flytta om lite...kommer nog att bli jättefint! =))

Av Ina - 24 augusti 2008 13:48


vilket tradigt väder det har varit både igår och idag....men då behöver man inte ha dåligt samvete när man sitter framför TVn...ganska skönt emellanåt men det känns verkligen som sommaren är slut....tyvärr...har funderat på att rensa undan Hannas sommarkläder men väntar lite...kanske kommer solen tillbaka..hoppas!

Av Ina - 23 augusti 2008 19:17


Min vän J är hemma och är sjukskriven för utmattning....Hoppas du snart mår bättre!!!!

Av Ina - 23 augusti 2008 19:14


imorgon ska vi inte göra nåt speciellt, måste dock tvätta lite....men vi har inget bokat...

hade ju varit bra om vi haft färg så vi kunde måla klart Hannas rum...

Den lila färgen vi ska ha är jättefin, hoppas bara den inte blir för mycket...jaja vi röjer på så får vi se annars får vi väl måla över igen...

Jag tycker den är jättefin men....är så velig...

Av Ina - 23 augusti 2008 19:10


Fredagen spenderades först hos mamma, sen körde vi och hämtade Po på hans jobb...roger har byggt dator till honom så vi skulle hem och installera den, blev bjudna på tacos! MUMS!

Sen åkte vi vidare till Martin, Lisa och Viggo och sov där...

Idag har vi varit i Asarum hela dagen, det har ju regnat så man har ju inte kunnat vara ute...Trist! 

Men vi har haft det mysigt inne, ätit mest och busat med barnen...hanna och viggo har badat i badkaret, ätit,lekt och sovit...=)

Syrran och barnen kom oxå så vi beställde pizza innan vi körde hem..


Lillkillen är 6 månader idag! Hurra för dig idag!

Är ganska trött....fast Lisa är nog ännu tröttare.... du får vila imorgon Lisa! Martin verkade oxå trött....tack för att vi fick sova över!!!

Av Ina - 21 augusti 2008 14:42


Vi är bjudna på två 25 års fester inom loppet av 3 veckor tror jag det är...den 30 aug då min kära syssling Emma fyller år och den 13 sept då Linda (BB-kompisen) ska fira sin dag...

Är lite nervös för att lämna Hanna, det är ju ändå första gången vi lämnar bort henne men vet att nån gång ska ju vara den första....Och vi kommer till henne på natten...

Det känns jättelöjligt men alla är nog lite nervösa för att lämna bort dem...fast nu är hon ju ändå så medveten och glad så egentligen tror jag inte det blir något problem men ändå!?!


jaja det ska iallfall bli roligt att gå på fest! Det är ju 80 tals tema på båda festerna, inte helt lätt att hitta kläder men jag får låna Lisas kläder som hon hade när de var iväg på fest. stort tack!

Ovido - Quiz & Flashcards