Alla inlägg under augusti 2008

Av Ina - 12 augusti 2008 16:38


Igår skulle jag väga å mäta Hanna, gick till Bvc här ute och där var det låst...konstigt tänkte jag kanske har glömt mig?!?

Sen kom jag ju på att på sommaren slås Hasslö ihop med Nättraby så jag skulle varit i Nättraby...shit tänkte jag...jaja bara att boka en ny tid...hon växer ju så sån panik är det ju inte men roligt att följa varje månad och så är det ju snart dax för boel testet...undrar varför det heter så??? Nån som vet?

Av Ina - 12 augusti 2008 15:49


idag hade det varit perfekt att baka...riktigt skitväder!


Rebecca och marita har varit här och fikat, Hanna fick en jättefin klänning i grått, rosa och lila. Perfekt inte bara rosa...fattar inte varför allt måste va rosa till tjejer, finns ju så många andra fina färger ju!


Ikväll ska vi åka till Sofia och Jonny, skulle egentligen dit imorgon men Jonny skulle nog iväg så då tar vi slappdag imorgon...ska göra lite mat till Hanna...bra att ha i frysen...hon äter ju massor nu så det går åt...

Av Ina - 11 augusti 2008 17:06


Idag har hela familjen bakat bullar, andra gången sen roger å jag blev ihop...tycker det är så tråkigt när det ska jäsa, tar sån tid...

men måste ju göra det nån gång och det är ju gott! Fyller ju år på torsdag och söndag ska vi ha kalas så lite gott måste man ju ha då...


Ja det där med att fylla år...känner mig inte som 27...vart har tiden tagit vägen?


Av Ina - 10 augusti 2008 19:49


Hanna har fått en ny vagn, kallas nog scroller tror jag...

den är rosa och svart, superfin och lätt att fälla ihop och tar inte så mycket plats...bild kommer inom kort!

Av Ina - 10 augusti 2008 19:47


Idag har det ju varit riktigt slappväder...Vi har varit i Mörrum hos mamma och ätit varmrökt lax...MUMS!

Martin, Lisa och Viggo oxå...Vilken liten go kille han är men envis, ska inte äta när det kommer mat endast 1-2 skedar...Hanna fick äta upp hans oxå...jaja får hoppas han ger upp och börjar äta snart, det är ju skönt när det funkar!


Lördagen spenderades först hos pappa sen hos fam Gottfridsson...

Av Ina - 8 augusti 2008 08:56


igår var då fam olsson hos oss på middag, maten blev god och alla var mätta och belåtna...=)

Vidar var så snäll, sa knappt nåt på hela kvällen...man märkte honom inte...

Hanna fick en 6 mån present, en mask som spelar och låter. Nu ska Hanna lära sig alfabetet! Det som är bra med den är att man kan sänka ljudet eller stänga av det! Kommer nog bli mycket såna saker framöver gissar jag...jaja man får väl köpa öronproppar, bara Hanna har skoj och lär sig massor!


Och idag ska vi till Simon och Fia...vi går väl en runda på stan innan vi går upp till dem. Ska kolla second hand affär efter 80 tals kläder...

Så åker vi också  till babyproffsen och leksakshuset, roger ska köpa en lättare vagn som tar mindre plats...får se vad vi hittar...

Av Ina - 8 augusti 2008 08:54


Idag är det ganska blåsigt igen, känns som sommaren är slut...negativ jag vet!

Sessan har varit konstig sen i måndags då den stora stormen var, hon stryker sig kring väggarna och jamar...igår kväll smet hon så hon fick vara ute halva natten, hanna fick välling nån gång vid 02 och då hörde vi krafsande vid dörren...jag var lite orolig för henne men det hade nog gått bra...

men som sagt hon är konstig!

Av Ina - 7 augusti 2008 15:16


Emellanåt känner jag mig så stressad och har så dåligt samvete för de som vi inte hinner träffa så ofta...det har blivit värre sen Hanna föddes...

kanske därför jag är så trött hela tiden oxå??


Om det är någon som känner sig bortglömd, gör inte det jag tänker ofta eller hela tiden på våra älskade familjer och vänner...tiden räcker bara inte till..


Älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards